|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Här nu fixat min ratt ,jag vart så nöjd så två andra polare gjorde hos samma snubbe. Kostnad 480kr med nappa läder och M sömn Länk |
|
| Ska tilläggas att jag gjorde jobbet i Turkiet/Antalya | |
|
Hej! Tänker klä om ratten i min e39a. Vet någon om man skall gå på lite tjockare?! Hur har ni gjort. Har facelift M sport ratt. Vidare skall man ta bort plasten på ratten som sitter med multikontrollerna eller lämna detta kvar? Tacksam för svar! |
|
|
Catch me, 480kr? Äkta skinn o allt? Bra kvalitet på sömmar o passform? Bilderna ser ju kanon ut, men kan ju ljuga.... Hur får man kontakt med hantverkaren, hur fick han ratten och vad finns det för andra alternativ till nappa? Låter ju för bra för att vara sant. |
|
|
Jag kommer ifrån turkiet/Antalya och tog med ratten juni. Det är äkta skinn allt är bara mycket dyrare i Sverige samma sak med Motorolja,tändstift,torkarblad. Det är gratis där nere jämfört med Sverige. Jag brukar passa och handla sånt. |
|
| Tog kontakt med han via Facebook. Han har perforerat skinn sedan har han andra varianter så som konstgjord skinn. Han är mest känd för att han åker runt i stan och monterar konstgjord åt folk men bär jag tog kontakt med han frågade jag om han kunde klä om hela ratten vilket var okey och han fixade det på 5 dagar. | |
|
Som sagt, skruva bort alla paneler och knappsatser innan du skickar. Det blir enklare då, inget som riskerar att komma bort i hanteringen. Tjockare absolut! Men det beror väl lite på hur tjock kringlan är från början. Har M-sportrattar i e46 facelift och bägge har jag gjort tjockare (slightly som jag ber om) och blev nöjd. Har även klätt om rattarna till sjuan (en läder och en alcantara) och bad även då om slightly thicker. Detta är hos den engelska firma som jag har använt ett antal gånger nu. Det är väl alltid en liten risk med att ange ett mått som är godtyckligt, slightly kan ju uppfattas mycket olika så kanske det är bäst att hitta en ratt som man tycker är rätt och ta ett mått på den antar jag. Niklas Fransosen |
|
|
Catch_me Har tänkte skicka min ratt till dit Fransosen skickar sin, men om man kan få samma utförda arbete för typ 1/4 av priset så är jag inte lika säker. Går det skicka ner en ratt tro, eller måste det levereras personligen? Har han alcantara? |
|
| Det går säkert att skicka har sett att han har alcantara dessutom hade precis monterat det på en Ford vill jag minnas MEN jag tyckte inte hans Alcantara var snyggt så det jag såg kan jag inte rekomendera tyvärr. | |
|
Dessutom är ju inte Turkland med i EU så det lär nog kanske kosta mer att skicka och kanske tar längre tid. Vad har du för bil? |
|
|
Hej igen! Kanske inte hör hemma här men funderar på hur ni gjort med batteriet när bilen står utan ratt i ett par veckor? Kopplar ni tillbaka polerna eller kan den stå utan inkopplat batteri under tiden? |
|
| Man bör plocka bort batteriet bör man tar loss airbagen av säkerhetsskäl.Jag lät polerna sitta kvar tror inte bilen mår bra av att bara utan ström så länge. Jag vågade inte chansa iaf så man inte åker på överraskning tänkte Jag. | |
|
När du monterar bort ratten ska batteriet kopplas bort! Annars får du garanterat en felkod och riskerar (även om det är liten risk så finns den ändå där) att airbagen gör sitt jobb.... Jag har 2 uppsättningar rattar till bägge mina bilar så jag har aldrig haft dom ståendes utan batteriet i samband med själva rattbytet men har av andra skäl haft dom strömlösa under längre tider. Har inte haft några som helst problem. Enda "strulet" har väl varit på sjuan där intervallerna för vissa servicar kommit ur sekvens men jag går ändå inte efter CBS:en så jag har inte brytt mig. På caben som ju är lite äldre har jag som sagt inte noterar någon som helst avvikelse. Bilen i sig är dum skulle jag säga, den har ingen egentlig tidsuppfattning. Batteriet borta i 1 minut eller tre månader, same same. Men det är min tolkning. Niklas Fransosen |
|
|
Hej igen! Är snart på gång och ta bort ratten! Blev dock lite feg och funderar på om jag skall ha nyckeln i tändlåset för att koppla ur rattlåset innan jag lossar centrumbulten? Självklart batteriet bortkopplat först. Tacksam om ni kan berätta hur ni gjort då jag ej vill ha sönder något! |
|
| Koppla ur rattlås ha rätten rak sedan plocka bort batteriet | |
| Tack för snabbt svar! Min e39 är gammal så har mekaniskt rattlås. Därför sätter jag nyckeln i läge 1 för att få bort rattlåset. | |
|
Hej! Fick hem ratten idag och är GRYMT nöjd! Otroligt snyggt! Kan rekommendera Royal Steering Wheels! |
|
|
Härligt :-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.