|
|
|
|---|---|
|
Hej grabbarna. Akuta bekymmer. Bägge mina vinterbilar har drabbats av läckage bla termostathuset som jag nu har bytt. Provkörde just min 325 efter luftning enligt instruktion här på forumet. Tog en tur på ca 1 mil för att få den varm. Väl i garaget konstaterar jag att luftningsnippeln fått ett hål mitt på toppen (!) och sprayat hela vänstra sida av motorutrymmet. Den övre kylarslangen är het och hård medan den nedre fortfarande är kall. Expansionskärlets nivå var upp till flottören innan jag körde iväg. Min fundering är om jag misslyckats på nåt sätt med luftningen eller om den nybytta termostaten kan vara felaktig? Det tycks ju som det är för mycket tryck i den övre delen av systemet? Mvh, Mattias Mvh, Mattias | |
|
Gjorde du på det sättet som i videon så har du gjort rätt. Det enda som är VIKTIGT som inte vissas i video är att man måste suga ut glykolen ur expansionskärlet sedan tills den hamnar under flottören (så att du har luft i expansionskärlet) Lycka till! |
|
|
Hallå Tomas! Följde instruktionerna och listade ut att jag måste ha rätt nivå på expansionskärlet när allt är klart. Testade bilen nyss och hittar inga läckor. Förhoppningsvis var det bara den lilla plastskruven som fått sitt. Det blir ju en del öppna och stäng när det ska luftas. Tack! |
|
|
hehe..glömde ju själva video |
|
|
Ha ha, det jag kikade på var ju faktiskt inte en video, utan diy har på forumet. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.