|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Ni med elektronisk servicebok servar ni fortfarande på auktoriserad BMW verkstad efter att garantierna har gått ut? De är väll bara auktoriserad som kan lägga in servicen i den elektroniska serviceboken i bilen? | |
|
nej även fristående exempelvis Mekonomen kan göra noteringar i serviceboken om de har rätt system ------- //Lövet |
|
| Är det möjligt att lägga in själv som privatperson? | |
|
Jag funderar på att ha en bilpärm med servicepapper. Frågan är vad de säger om de när jag säljer bilen och den är 8 år. |
|
|
Jag funderar på att ha en bilpärm med servicepapper. Frågan är vad de säger om de när jag säljer bilen och den är 8 år. |
|
| Någon som vet vad maskinen heter som gör att man kan skriva i den elektroniska serviceboken? | |
| Skulle där möjligtvis kunna finnas en maskin på eBay.de som man kan Skriva i den digitala serviceboken? | |
| Jag har laddat ner ett program från en Rysk forum som skriver in den i iDriven. Krävs ENET kabel och andra mjukvara har jag för mig. Problemet är att det inte skrivs in i BMW's server, bara i bilen. | |
| zeus_hbg, på en 8 år gammal 320 så tror jag det går alldeles utmärkt att ha servicekvitton på papper. Det viktiga med kvittona är ju att bevisa att servicen är utförd och det gör dem. | |
|
Har tyvärr glömt uppdatera vad jag äger. Nu äger jag en 520 från 2016. |
|
|
Länk Vad tror ni om denna? |
|
|
Okej, men på en 8 år gammal 520i som säljs år 2024 för 100' så är det nog också strunt samma hur servicen dokumenterats, det viktiga är att den dokumenterats och därmed bevisar att den har utförts. Jag köpte år 2005 en 9 år gammal bil och då var den servad på BMW i början, men sista ägaren hade sedan börjat serva den själv och hade kvitton. Inget jag höjde på ögonbrynen åt. |
|
| Det du länkar till kan man möjligtvis läsa av felkoder etc, men inte skriva in service med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.