AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.425

Porsche Boxter 987 vs 918?

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Funderar på att utöka med en Boxter.
Någon med egen erfarenhet av båda?
Satsa på Boxster generation 981 eller 718. 981 har bättre motorljud, men 718 är bättre på allt annat.
Körglada bilar med bra kvalitet som håller, mycket mer bil för pengarna än 911.
918 räknas som superbil och ligger i en helt annan prisklass :)
Det som styr är väl hur mycket pengar du vill lägga. Vad ska det vara för bil, en skön liten glidarcab eller en sportig variant? Personligen hade jag inte köpt en äldre än 2009 om vi pratar 987 eller nyare.

Jag hjälpe en bekant att köpa en 987.2 S i somras och det är verkligen en kul sportbil med PDK-lådan. 981 eller 718 är väl förmodligen bättre på det mesta men kostar ju därefter med. Jag har inga problem med ljudet i 718 men nån sexa är det såklart inte. Går riktigt bra redan i basutförande. Klarar man sig med lite lagom prestanda så kommer även både 987 och 981 i basutförande att leverera en massa körglädje till lite lindrigare peng än bilar med ett S på luckan.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Det skulle vara 981. Mod får gärna ändra.
ch
49
christer32
Bmw i3s 94BEV -18
Bmw 318d f30 -18
Porsche Boxster S -06
Kan bara uttala mig om 987s som jag har i min ägo sedan 4 år. En fantastisk sportbil med körglädje i allt, styrning, motor, motorljud. Motorn är en juvel, ligga på 4000 varv och stämpla tex ut på en motorväg nedcabbat är en häftig ljudupplevelse. Fråga gärna om du funderingar om denna modell.
”Den nyaste bilen är alltid den bästa” är ofta en bra grundregel. Har du budgeten för en 981 så köp en sådan. Håller med om att en vanlig, dvs ”utan S”, räcker långt om det bara skall vara som en sommarbil. En fördel med S är att utrustningsnivån oftast är lite högre om man letar efter speciella features.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Det beror ju lite på vad man menar med "bäst".
För mig är det lite Boxer 6 utan turbo VS Boxer 4 med turbo.
Men annars ju nyare, desto skarpare chassie.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.