|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett bytesförslag mot en 530d e61 2005 automat Sv såld med få ägare, ska vara full servad men har gått 28.000 mil. Vågar man köpa en sån? Läst om motorhaveri på tidiga e61 .. | |
Transocean |
Bara byta! Bytte själv en 320d mot en 530e! |
|
Tack för svar men ändå inte svar på frågan:) Har redan en f31 320d och nästan haft bara Bmw och sällan haft några problem. Nu fick jag ett bytesförslag mot en veteran mc jag har, känns som ett bra byte och jag skulle behöva en extrabil, men köper man sig bara problem med en 530d e60 som snart rullat 30? Vad bör man kolla efter? |
|
|
Hej Som du ser i min profil har jag två långmilare. Båda har gått plus 30. En är en pre lci och en är en lci. Överlag har det varit en bra affär. De kostar inte mycket men ger mycket för pengarna. Underhållskostnaderna kan bli riktigt låga givet de många milen, men räkna med att lägga ut lite om du inte fixar själv. Skatten är ju ganska hög och bilen drar ändå en del, mina ligger på c:a 0,84 blandad körning. Har motorn skötts verkar den vara problemfri, förutom småsaker förstås. Touringen har en del typfel som kablage till baklucka, elektrisk dragkrok, dränering taklucka. Kablaget yttrar sig i diverse elfel på ljus, radio etc. Men jag är imponerad över inredningens kvalitet. Ser fortfarande mycket bra ut på båda, sköna(komfort)stolar som funkar bra. Matthias |
|
|
Har en sån fast -06 hade gått 23” när jag köpte den gått 32” nu som tidigare skrivit standardfel med kablage i övrigt funkar den som den ska enda felet är väl skatten Grabben har nu fått den till sin 18årsdag👍,tänk om man hade haft en sån bra bil som första bil, |
|
| plocka bort virvelspjällen sen tuta och kör :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.