AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.407

M5 e34 3,8 ?

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ja, färgen är ju udda, men gillar man den kan det ju vara kul ha en M5 E34 som finns enbart i en handfull i just den färgen.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Joe... tycker det är bra att du frågar... det är ju därför forumet finns till , samt alla kunniga får lufta sig.. forumet dör ju annars
Skorpionen: Men om man inte läser på det allra mest grundläggande (som att alla 3.8 har EDC) så är det ju upplagt för att man köper en bil som saknar viktiga delar, det förekommer ju att man ersatt EDC med andra dämpare på 3.8, tex coilovers. Det är inte värdehöjande, oavsett fabrikatet på coilsen. Om EDC saknas så pratar vi minst samma kostnad som att fixa till inredningen. Som sagt bilen hade "vanligt standardtyg". Det är nog inte helt stört omöjligt att hitta sådana begagnade (sport) stolar, baksäte samt dörrsidor, även om de inte växer på träd. Jag hade dock valt att klä om befintliga delar med nytt korrekt tyg, eller iaf ytterst original-likt tyg.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Bilen beställdes till synes av någon som ville hålla en låg profil, med tanke på klädselval och borttagna modellbeteckningar. En riktig ulv i fårakläder (ja på den tiden).
Såväl cool som snygg vagn enligt mig.

"barbros hemmavirkade" klädseln förstör ju tyvärr det konceptet...

Skulle ju vara kul om bilen hamnade hos någon som ville tillbaka till ursprungskonceptet, i med org.klädsel och bort med m-emblem....

Annars skulle väl som sagt vilken inredning som helst bli bättre än det som sitter i nu.

Saknas originaldämparna är det ytterligare en kostnad. Boge-dämparna är väl rätt renoveringsfärdiga om detta inte är gjort vid 20k mil?

Ja dämparna är gissningsvis på G. Mina var "snustorra" vid 20000 mil när de satt på bilen, tydlig skillnad mellan "P" och "S" läget. Men när jag plockade bort framdämparna så fick de ligga ner på garagegolvet i 2-3 dar, det började läcka olja ur de... Köpte för nåt år sedan andra beg EDC "bara för att". Enligt annonsen "helt torra o fullt fungerande". Ja de var helt torra faktiskt, läckte inte en droppe, ja faktiskt så torra att de var helt torra invändigt med, ingen olja kvar i de alls :D, vilket jag "upptäckte" först när jag fått bort fjädrarna. Men att dämparna var kassa trots att säljaren påstod det motsatta räknade jag kallt med.

Bilen är väldigt unik det finns bara 2 st Atlantisblau M5 E34 Sedan i "Europa-utförande" HC91...
Jo
86
Joe_
Volvo V70
Tack för input Dawwe
Joe: Gott att du tog min (lite hårda?) "kritik" på rätt sätt :)., Iaf här kan du "läsa in dig" om allt som är värt att veta om M5 E34 Länk
Ser nergången ut, svårsåld med den inredningen, hur tänkte man där?

I annat fall är den 100' för dyr....leta vidare är mitt råd
Visa användare
9
el-micha
E90 320i
Eftermonterade listen för skärmbreddare förarsidig är även lös/felmonterad. Inredningen tar mig tillbaka till 80-talets otäcka sammets soffor!
El-micha: Vad yrar du om? Kan inte se nån "list för skärmbreddare" (vad en sån är får nån förklara för mig....) på bilen.

Lanab: Det där är ditt standardsvar. Allt är 100k för dyrt :D. Du lever i en fantasivärld. Får man den för 160k så har man gjort en riiiiktigt bra affär, på sikt.
Visst finns det "bättre objekt", men faktum är att inredningen är inte helt omöjlig att få till på denna. Frågan är hur det övriga skicket är samt om det saknas "vitala delar", läs EDC dämparna ersatta med nåt annat.

Själv e ja liiiite liiite smått på "jakt" efter en M5 E34 Touring -95 (6 växlad osv), söker ett rimligt objekt utan rost osv. Men det är inga problem om EDC saknas tex. O en sådan bil (dvs där EDC saknas) i OK skick tippar jag att man kan hitta för lite över 200k om man har tur. "Kompletta" bilar hittar man från 250k, men då snackar vi om bilar som behöver en del "kärlek" för att återfå sin forna glans, dvs bilarna är i gott bruksskick.
Visa användare
9
el-micha
E90 320i
Dawwe: framskärmen förarsidig!
Ja jag ser en buckla i skärmkanten, men det sitter inga "skärmbreddare".
Visa användare
9
el-micha
E90 320i
👍
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.