|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar vad ni vänner tycker om denna bil, konstig färg och inredning? Har svårt för inredningen speciellt. Länk | |
| Ser OK ut på bild, exteriörfärgen är fin. Inredningen är ej original utan nåt "hemma-fixat". Vet ej vad för inredning som satt i den original men gissar på ljusgrå "Alcantara/tyg" då instrumentpanelen är just ljusgrå... Det är nog inte helt lätt att hitta en sån inredning då den satt bara i M5. | |
| Jaha, trodde inredningen var orginal. Sy d att förstöra en bil på detta sätt. | |
|
Ännu "värre", inte bara Individual lackerad utan även med Individual inredning i "helgrått tyg". Idioti att förstöra den så... Länk ======================================== Individual equipment ======================================== 0490 Lackierung = - Lackierung in atlantisblau, wie Schl.Nr. 207, gem. B 8025.F - Kontrastlackierung in granitsilber-metallic, Schl. 237 Z1XX Polster = - Innenausstattung in Stoff silbergrau, wie Schl. 0407, bestehend aus: . zwei BMW Sportsitze und Rücksitze incl. Kopfstützen und Mittelarmlehne im Fond . Türspiegel - restliche Innenausstattung wie bei Stoff/Amaretta silbergrau, Schl.Nr. 0476" |
|
| Verkar ha varit en fin bil med den inredningen och sånt tyg kan du inte köpa idag heller. Annsrs är inte prisbilden fel kanske men ordet orgibal är förverkat. | |
| Ja original är den inte, längre. Iaf "Tyg med beteckning 0407" går kanske att hitta som "metervara" nånstans, kanske inte original men ett väldigt väldigt likt tyg. Hittar man sånt tyg så kan man låta en bilsadelmakare klä om inredningen, man klarar sig typ på 25k gissar jag. | |
| Du menar 0476? | |
| Nej. 0407. Så säten dörrsidor har tyg 0407. I övrigt som 0476 (Ljusgrå Amaretta?). | |
|
Hur mycket tror du han har i bortfall prismässigt pga detta byte han gjort? I mina ögon är den inte värd pengen helt enkelt. |
|
| Jag tror man kan pruta ner den till lite under 200k. TROR. Kika på bilen istället den kanske inte är i så bra (övrigt) skick som det påstås o då är den kanske inte intressant alls? | |
| Bor ca 30 mil därifrån men utöver det så vill jag nog vänta in rätt objekt, då tar det inte lika ont när man pröjsar. | |
|
Fanns en bild på M5portal tidigare hur klädseln skulle ha sett ut. Amatörhemslöjden som sitter i idag (och som suttit i länge) ger ett rätt så yxigt/ruskigt intryck, tyvärr. Förstår inte att den ännu sitter kvar... Skinnklädseln till salu här på AP, Länk skulle blir ett lyft, även om inte det heller ju blir strikt original. Även denna inredning Länk skulle ju vara ett fall framåt... Bilen skulle lyfta rejält med en originalinredning, förmodligen då också priset... |
|
|
Fast om man kikar först o ser om bilen är "OK" bortsett från inredningen? Jag skulle gjort så, kikat, Inte ens pratat om priset. Är den intressant så skulle jag kolla upp kostnaden för att återställa inredningen, uppskattar detta till runt 25k, det svåra är nog att hitta rätt tyg om det ens är möjligt? Skulle pruta denna kostnad + lite till. Tror som Birka, med rätt inredning kommer priset ta ett skutt uppåt. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Här finns lite tyg: Länk Länk |
| Då kan lika gärna köpa en dyrare orörd... | |
| Wester: Bra sidor. Men jag tror att tyg "0407" är mer typ som i denna Länk ? Hittar man inte rätt tyg så skulle jag kört på den gråa "20 jahre" varianten, med "amaretta" på sidorna...Fast 25k kommer inte räcka, bara tyg + amaretta lär gå på över 10k, arbetet (i Sverige iaf) kostar ca 25k hos en professionell bilsadelmakare... Åker man till Polen o får det ordnat så halverar man den kostnaden, men det är inte gratis att resa... | |
| Fast får man den för 180k så kan det bli en rimlig affär sett över tid, OM den är bra i övrigt. Att man får renovera EDC o byta diverse leder/bussningar bör man nog räkna med, men detta så gott som oavsett objekt. Skall man ha en "tip-top" helt utan behov av åtgärder så snackar vi iaf 300k, om det är en 3.8, är det en 3.8 6-växlad så förmodligen mer än så. Min egna 3.8 (5 växlad) tillhör kanske kategorin som inte behöver några åtgärder alls av den enkla anledningen att jag bytt i praktiken allt som brukar kunna slitas ut, men då snackar vi om en "renoveringskostnad" (delar + arbete) på drygt 200k, o då har jag gjort massor med jobb själv, lämnar man iväg allt på verkstad så kan man plussa på iaf 100-150k. Vissa delar var (är!) scheisse-dyra, köpte bland annat nya EDC runt om (inkl fjädrar lagringar underlägg osv osv). Jag gav då (med 25% rabatt!) ca 55k för 4 "kompletta nya fläderben", o då har man inte ens monterat de... Så tycker man att säg 300k är dyrt för en bil som fått allt detta åtgärdat så har man inte riktigt koll på vad man pratar om, enligt min åsikt. | |
| En bild (liiiiten) på 0407 tyget (längst ner i vänstra hörnet, "standard tyg" med andra ord. Borde väl gå att hitta identiskt tyg? Länk | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Vet att det inte var exakt det som eftersöktes, men det är bra alternativ om det inte går att få tag på original. |
| Denna har väl inte ens EDc Dawwe, det är ingen Nurburgring | |
| Oboy Joe...Du måste läsa på om du är intresserad av M5 3.8. ALLA 3.8 har EDC. De med "Nurburgring paket" har en knapp så man kan "låsa dämpningen" i "Sport" läget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.