|
|
|
|---|---|
|
Jag har en F31 320D 2012 Jag ska köpa nya bromsbelögg men eftersom bilen är M-sport så är jag osäker på om jag får rätt när jag beställer på tex Reservdelar 24 eller liknande sida. Vet någon om det är samma belägg på M-sport som på en "vanlig" 320D? | |
|
För att svara på frågan i rubriken till inlägget: Det är man inte! Du måste veta vilken variant av bromsar din bil har - det finns nog tre olika varianter av bromsutrustning på din bil beroende på hur bilen specades när den köptes ny och dessutom finns det mängder av varianter inom modellserien beroende på motorval, marknad mm. Dock är det så att den stora merparten av alla bilar av den modellen beställdes med standardbromsarna eller med andra ord "de enklaste bromsarna". Reservdelshandlare som t ex. Autodoc (eller någon av deras oändligt många klonade sidor under andra namn som reservdelar24 etc.) har ingen riktig koll utan köper sina uppgifter från databaser som ofta är otillförlitliga när man kommer till denna typ av frågeställning. Ett sätt att bli lite säkrare är att gå in i BMW:s reservdelskataloger efter att ha tagit fram en utrustningslista via din bils chassinummer och i reservdelskatalogen leta fram rätt del och sedan använda den delens reservdels-/artikelnummer som sökbegrepp när du beställer delar från näthandlare - då brukar det bli rätt om du gör rätt när du letar i reservdelskatalogen... Det är aldrig fel att kika på hur bromsdelarna ser ut i verkligheten på bilen och ta diverse mått mm. och sedan jämföra dessa mått och utseenden med produktbeskrivningarna hos reservdelshandlarna. Enklast men givetvis dyrast är att knalla in hos närmaste BMW-handlare och köpa de delar som reservdelshandlaren där plockar fram till dig. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har M-sport på min och har blivit rätt alla gånger jag beställt från Autodoc. Troligtvis tror jag det är standardbromsar eftersom det är en 320D som du är inne på själv. Är väl inte värre än att du får skicka tillbaks om det blir fel även om det är trist arbete. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.