AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.067

F30 rwd

ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Hur är bakhjulsdrivna f30 i vintertrafik? Är dom mindre nervösa än e90? Märks bättre styrning gentemot xdrive? Tittar på 320i 2018 vilket verkar kunna bli en hyfsat körglad och prisvärd bil med optimering, då SMO hävdar 300hk.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Överraskande bra skulle jag säga! Jag har kört för lite E90 för att svara På eventuell skillnad. De upplevs härligt lätta i chassi och styr in fint.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Kul, kan tycka att xdrive är skönt på vintern men det är helt klart tråkigare i övrigt imo.
Har många mil med bakhjulsdrivna bmw och känner ju inte att det är något tvång med 4wd hysterin. En rwd är både lättare, snålare och förmodligen mer driftsäker.
inte minst är dom billigare.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag skulle säga att valet hänger mycket på var man bor, hur mycket motor man har och hur man vill använda effekten. Jag har kört min bakhjulsdrivna 335:a fem vintrar i Stockholmstrakten och det är bara egentligen en av de vintrarna som jag saknat 4wd. 4wd är ju trevligt när man ska iväg från stillastående samt om man har mycket pulver och vill använda det året om. Och förstås, bor man där det är riktig vinter så ökar incitamenten för fyrkrafs. Med inte alltför mycket vinter så överraskar min kärra med att greppa fint.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.