|
|
|
|---|---|
| En femma G31 med 20-tummare och m-sportchassi är beställd. Så börjar jag fundera på EDC och om jag behöver kunna mjuka upp färden genom att kontrollera fjädrarna i Comfort+ setting. Någon som har insikt i huruvida 20-tummare och m-sportchassi behöver ett mjukare alternativ när man väl hamnar på inte så perfekta vägar? Bör man slänga in EDC, eller är den fine som den är? | |
|
Jag hade m-sportchassi och 20" på min G31. Man tänker väl olika här men för mig så hade jag hellre haft ett ännu hårdare chassi. Tyckte den kändes lite svampig i kurvorna om man hade lite fart. Nu kanske det inte är 5:ans paradgren iofs. Tycker att m-sportchassit är betydligt mer påtagligt i 1 och 3-serie, så på dom modellerna tar jag gärna det adaptiva alternativet. Bäst är väl att prova om du har möjlighet. |
|
|
Det fina med EDC är väl att sportläget är något tightare än m-sport medan comfort-läget är mjukare. Så var det i alla fall när jag senast köpte bil. EDC blir därför ’bättre åt båda håll’, man slipper kompromissen. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Jag kan bara rekommendera EDC. Jag hade det på min 540i G31. /Anders |
|
| Känns som det är väldigt personligt, så en provkörning är förstås bäst. 20-tummare och M-fjädring kommer vissa uppfatta som stötigt, medan andra vill ha mer, som daagis. :) Jag tyckte EDC var ganska prisvärt i kombination med M-paketet så valde till det och uppskattar att det går att köra riktigt mjukt i comfort-läget när man vill. | |
| EDC rockar har det själv dock f10 med 19tum. Numera går det att kombinera EDC med m chassi vilket inte gick på pre lci. EDC alla dagar då det känns som två bilar i ett beroende vilket humör man är det är iaf min åsikt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.