|
|
|
|---|---|
|
Länk | |
| Länk | |
|
Tänker närmast på tråden om 518 e34an, Länk och här är ett fynd på 11 stycken... Coolt, som e34a-fantast skulle man gärna köpa en "ny" 525 e34a. |
|
| Coolt. Nästan så till o med jag skull kunna tänka mig att köpa en, en Diamantsvart. O sedan flytta över allt M5 specifikt från min egna Diamantsvarta M5, o på så vis få en "väldigt ny" M5 E34 :D. Sen att det förmodligen strider mot vissa av transportstyrelsens bestämmelser är jag fullt medveten om, men dessa karosser borde faktisk vara absolut helt fria från allt vad det gäller "osynligt krypande rost", för sån rost mina herrar, finns på de allra flesta E34, det är bara att börja skrapa bort alla kit-skarvar så kommer ni hitta det bruna guldet förr eller senare :D. | |
| 15000 euro för en ny 525i blir mycket bil för pengarna även om den är gammal. | |
| Dock tydligen inte möjligt att registrera i EU land pga avgasregler | |
|
Synd. Hur mycket måste man "flytta" exempelvis om man köper en sunkbil E34 som redan är reggad? Hela karossen? Fronten? Var går liksom gränsen för identitet? ------- //Lövet |
|
| Samvetet spelar in där Lövet...Rent teoretiskt så kan (!) det räcka med att flytta biten med chassienr från den gamla registrerade. MEN chassienr sitter på fler än ett ställe (för mig okända var) men vet man var man skall leta så hittar man dessa? Jag hade dock chansat, köper man en "sunkbil" med "rätt spec", dvs samma färg (o även utan taklucka som dessa "nya" verkar sakna) och drivlina så är man rätt sejf? | |
|
För egen del är jag inte händig nog att utföra en dylik operation men det känns som det finns värre brott än att rädda ett stycke bilhistoria. Tanken att leka med är ju att köpa en äldre sliten och sedan flytta över så mycket det går, alternativt så lite det går åt andra hållet, men sen såg jag att det knappt fanns några utgångsobjekt överhuvudtaget: Länk Är alla E34 525or skrot vid det här laget? edit: Sånt här borde vara straffbart istället: Länk ------- //Lövet |
|
|
Riktigt häftigt fynd om än standardbilar! Fem scenarion jag kan tänka ihop för deras framtid: 1. Säkert en och annan som kan tänka sig en oreggad banbil/turbo-drifting... för de lär ju ändå ha kass lack... såatte? 2. Kan man inte regga dom i baltstaterna och sen importera till resten av EU/Sverige? Det funkar ju med skrotbilar så det borde vara samma visa med avgasregler? 3. Det troliga är väl att nåt vaket bildelsföretag köper dom och säljer dom vidare i sina beståndsdelar. 4. Hollywood behöver stuntbilar... :( 5. Om inte annat kan man hoppas de går till museum och samlare världen över i stället för att slaktas. |
|
|
Som jag förstår det som skrivits kan det kanske gå att registrera bilarna som "klassiker" i andra EU-länder, kanske ex Tyskland? dock kan de inte registreras som nya i Bulgarien. La in två andra länkar med mer info och fler bilder här, Länk |
|
|
Yeddheng: Baltländerna är med i EU så de har samma avgasregler. Inte möjligt att gå den vägen med andra ord. "Problemet" är att bilarna är nya i lagens mening, de har aldrig registrerats någonstans. Nya bilar ska uppfylla dagens avgasregler och det gör sannerligen inte E34 ;-) ------- //Lövet |
|
|
Här finns ett 70-tal bilder på bilarna, och lite info om möjlig registrering: Länk |
|
|
Någon som hittat någon mer info om vad som hände med bilarna? ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.