|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har problem när jag spelar Spotify på min bil. Har en 520d -2016 med Full navi om det spelar roll. Om jag försöker spela upp spotify med någon av mina telefoner, en Galaxy S7 eller en Galaxy S9 via bluetooth eller USB Får jag inte med visningsbilden från albumet. Spelar jag däremot med tjejens Iphone 6s ( både Blåtand och usb) så får hon bilden direkt. Låtinfo och tid fungerar perfekt med alla telefonerna. Det är bara bilderna som inte fungerar. Någon som har något tips? | |
| Visst... skaffa iphone om det är viktigt... nått gör att bmw (och andra märken också) har bättre stöd för iphone än android (du får inga albumart med android phone). Detta, ursäkta utrycket, horande med iphone kommer alla fall medföra att jag aldrig köper nått med äpple på... | |
| Tyvärr stämmer det ronte säger, bedrövligt... | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Prova att ändra AVRCP versionen i någon av dina Samsung telefoner. Detta gör du genom att låsa upp "Utvecklaralternativen" genom att ett antal gånger klicka på mjukvaruversionen i "Om mobilen" menyn. Min Sony XPERIA XZ2 Premium har AVRCP version 1.6 som default men med denna får jag inte fram metadata i Idrive displayen. Ändrar jag till version 1.4 så fungerar metadata korrekt. |
Prova dig fram med olika AVRCP versioner och tänk på att toggla Bluetooth ON/OFF i telefonen mellan ändringarna så du upprättar ny uppkoppling med ändrad version. Kan vara så att en annan version fungerar bättre med din bils mjukvara. Finns risk att du då ställer till det för tjejens Iphone men det skulle kunna vara så att Iphone kör 1.4 by default. |
| Har redan 1.4 aktiverat. Det verkar vara standard på S9. | |
Provade du även med 1.5 och 1.6? |
Hat du kollat om du har någon BT uppdatering tillgänglig till din bil? Länk Kan uppdateras med hjälp av USB sticka via Idrive. |
| Bra tips, ska testa det. osäker om den är uppdaterad! | |
|
Congratulations, the software of your BMW is up to date. There are no actions necessary. :( Ska ner o testa 1.5 och 1.6 |
|
Kommer ihåg att det fanns en bugg i någon Androidversion där 1.4 var förbockat i menyn men 1.6 användes som default. Gjorde man aktivt val till annan version och sedan tillbaka till 1.4 så användes 1.4 till slut. Kan vara värt att prova. Tror att detta var i Android O. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.