|
|
|
|---|---|
|
Hej Har haft detta felmeddelande nån vecka nu och började felsöka igår. Har inte hört kompressorn gå överhuvudtaget men bilen håller sig upplyft och har inte sjunkit. Började med att öppna reservhjulsbaljan och finner ca 7cm vatten och is i hela baljan. Öppnar avrinningshålen och tömmer allt. Låter kupevärmarn blåsa hela natten så det blir varmt och torrt. Idag: Öppnar kompressorn och kollar, det är fuktigt i skumgummit och lite ärgat på kompressorn men ser ok ut. Kollar 30A säkringen i bak och den är trasig. Byter säkring och nu kan jag aktivera kompressorn i INPA. Kollar felkoder och hittar inga. Provar manuellt köra upp och ner i INPA, ventilerna och kompressorn verkar fungera men känner inte att bilen rör sig. Sensorerna verkar ge spänning på båda sidorna. 2.07v left och 2.64v right. (bilen står lite lutande) Startar nu bilen och har fortfarande "Niveauregel inaktiv" meddelandet kvar. Läser felkoder när bilen är igång och nu hittar den ett fel. 10 Controling time, only one side unknown environment condition 239.00 XY right side Nån som känner igen? Mvh Janne | |
|
RealOem self level system: Länk Här hittar jag länkar till folk som haft liknande felmeddelande Länk Bytt givare, men vilken? Länk cleaned both the air valves... Hur rengör man dom? Hitte en youtube klipp på öppna kompressorn.. |
|
|
Har fortfarande problem med varningsmedelande. Vilka sensorer är det som nivåregleringen använder sig av? Hur felsöker jag kablarna som går till sensorerna så det inte är kortis på dem. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.