AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
926

AKUT HJÄLP! har glömt koden till färddatorn.

peligros
Jag har glömt koden till färddatorn, kommer inte iväg till jobb. vad kan jag göra.
ba
141
backez
318i touring -96
prova att ta bort + på batteriet i en kvart, det borde
hjälpa.
(kanske)
peligros
jag måste vara på jobb senast 9.00, hoppas att det funkar med att koppla ut batteriet.. tack, vet någon om man kan nollställa färddatorn genom att ta ut den.
peligros
Jaap.. det blir o skita i jobb ida. det funkade inte och koppla ur batteri och färddator. nu gillar jag inte att min bil är stöldsäker. SNÄLLA HJÄLP vad ska jag göra...
peligros
har ringt till bmw och frågat om hjälp. man måste koppla ur batteriet i flera timmar.......
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Fråga BMW.
Jag hoppas att det inte kommer ut något tips på denna sajt hur startspärren i färddatorn kan förbikopplas. I så fall bör inlägget raderas omgående av webmastern.
Enligt intruktionsboken så ska det hjälpa att koppla bort batteriet i 15 minuter.

Mvh.
Micke Olsson
Kolla här.
Jag hade fel, det räcker med 5 minuter.
Länk

Mvh.
Micke Olsson
Red Devil
Du ska ta koppla bort - i fem minter, efter fem minuter då börjar den räkna baklänges, när det är klart då kan du starta bilen och köra i väg. (alltså ta bort minus inte plus)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Är det så enkelt? Vilket bra stöldskydd......
Red Devil
Kane//

Så enkelt är det inte, har du en 520i med startspärr och larm, så fort du öppnar huve'n så tjutar den.(om du har kopplat lsrmet/startspärr, och 535i om du lifter på baksäten(där batteriet sitter).
El
153
Eliardsson
540IA -93 E34
Om man som jag aldrig har andvänt larmet, och glömt bort koden, hur gör jag för att knappa in en ny kod så jag kan andvända larmet??

Häftig motor,häftiga priser...!!!
Det är en ny kod för varje gång du knappar in den. Och det är du som väljer.
Glöm bara den inte mellan codening/avcodening.

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Eliardsson:
Du knappar in en ny kod varje gång du vill aktivera larmet. BEhöver alltså inte vara samma, men det kanske är bra så man slipper glömma den:-)
Larmet "nollställer" m.a.o. minnet varje gång du larmat av.
El
153
Eliardsson
540IA -93 E34
Tackar får detta.

Häftig motor,häftiga priser...!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.