|
|
|
|---|---|
peligros |
Jag har glömt koden till färddatorn, kommer inte iväg till jobb. vad kan jag göra. |
|
prova att ta bort + på batteriet i en kvart, det borde hjälpa. (kanske) |
|
peligros |
jag måste vara på jobb senast 9.00, hoppas att det funkar med att koppla ut batteriet.. tack, vet någon om man kan nollställa färddatorn genom att ta ut den. |
peligros |
Jaap.. det blir o skita i jobb ida. det funkade inte och koppla ur batteri och färddator. nu gillar jag inte att min bil är stöldsäker. SNÄLLA HJÄLP vad ska jag göra... |
peligros |
har ringt till bmw och frågat om hjälp. man måste koppla ur batteriet i flera timmar....... |
|
Fråga BMW. Jag hoppas att det inte kommer ut något tips på denna sajt hur startspärren i färddatorn kan förbikopplas. I så fall bör inlägget raderas omgående av webmastern. |
|
|
Enligt intruktionsboken så ska det hjälpa att koppla bort batteriet i 15 minuter. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Kolla här. Jag hade fel, det räcker med 5 minuter. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
Red Devil |
Du ska ta koppla bort - i fem minter, efter fem minuter då börjar den räkna baklänges, när det är klart då kan du starta bilen och köra i väg. (alltså ta bort minus inte plus) |
| Är det så enkelt? Vilket bra stöldskydd...... | |
Red Devil |
Kane// Så enkelt är det inte, har du en 520i med startspärr och larm, så fort du öppnar huve'n så tjutar den.(om du har kopplat lsrmet/startspärr, och 535i om du lifter på baksäten(där batteriet sitter). |
|
Om man som jag aldrig har andvänt larmet, och glömt bort koden, hur gör jag för att knappa in en ny kod så jag kan andvända larmet?? Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Det är en ny kod för varje gång du knappar in den. Och det är du som väljer. Glöm bara den inte mellan codening/avcodening. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Eliardsson: Du knappar in en ny kod varje gång du vill aktivera larmet. BEhöver alltså inte vara samma, men det kanske är bra så man slipper glömma den:-) Larmet "nollställer" m.a.o. minnet varje gång du larmat av. |
|
|
Tackar får detta. Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.