|
|
|
|---|---|
|
Hej, min bil startar inte överhuvudtaget. jag har genom inpa fått fram att mitt soppatryck vid försök till uppstart att jag kommer upp i ca 64 bar men sedan direkt man släpper på nyckeln så återgår trycket till mellan 0-2 bar(förmodligen 0). Detta bör ju indikera att jag har ett läckage då trycket skall upp i ca 300-400 bar vid uppstart samt bibehålla trycket ett par minuter efter uppstart. Kan det vara bränsletrycksregulatorn? Förraägaren har bytt filter och den bakre bränsle pumpen samt även haft lös bränsle railen på motorn. Här näst blir det att kontrollera spridarrör samt all slangar. Har ni några övriga tips vad man bör kolla? Har även 6 begagnade spridare Liggande som jag funderar på att byta. | |
| Tänkte hur blir det om en spridare fastnat i öppet läge, kan det påverka på det här viset? | |
|
en av mina spridare havererade på min 535D, den startade som vanligt men gick på 5 cyl. Känns inte som att så mycket tryck kan försvinna genom bara en spridare som står öppen men jag är inte säker. Gissar på regulatorn eller någon av dieselpumparna. De under baksätet är rätt lätt att kontrollera och inte helt ovanligt att de pajar. (matingen fram till högtryckspumpen). får du några felkoder? |
|
|
Den bakre i tanken är bytt, har haft felkod p0001 men vet inte om den uppstod då jag hade lös kontakten till bränslet rycks regulatorn. Nu har jag inga vad jag vet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.