|
|
|
|---|---|
|
Bmw 525d touring -07. Bilen har stått ett tag, och när vi skulle starta den så står det att startspärren är på. Får inte på tändningen eller nått annat och då kan vi inte läsa av några felkoder heller. Någon som varit ute för det samma och kan hjälpa oss?? Tillägger att det är nytt batteri så ström i bilen är det. | |
|
Hej, startspärr stänger normalt sett endast spridarna så startmotor ska gå och bilen ska se ut "som vanligt". Har ni några symboler i displayen? En röd ratt möjligen? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Ja det är en röd ratt symbol ja.. | |
|
Ok, då är det det elektriska rattlåset som slagit slint. Inte helt ovanligt när man haft ett dåligt batteri. Lämnar man till BMW så vill de ofta byta hela styrkolonnen för ca 15000 kr. Detta är i de flesta fall onödigt. Man kan nollställa detta med en programvara som heter Tool32. Tool32 ingår i ett Inpa/Ediabas kit. Finns bl.a här för snabb leverans (jäv) BMW Diagnosverktyg INPA Ediabas Länk Mvh Ola |
|
| Kan man lasta ner fastän man inte får igång tändningen och displayen? | |
|
Jag just med Tool32 går det utmärkt att anropa den styrenheten trots att det inte går att göra diagnos med ett konventionellt diagnosverktyg. Jag har gjort detta på ett flertal bilar. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| ok, då ska jag be gubben kolla den länk du hänvisade till. Tack så hemskt mycket för all hjälp. | |
|
Kan bara instämma att om man har en bil som stöds av inpa / ista så är det en bra investing som betalar sig efter första felet på bilen. Jag har även carly men det är rent skräp tycker jag, app som buggar och kopplar ner m.m.. Dyrt också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.