AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.963

Bmw E61 misständer cylinder 6

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Realoem:
Länk

Verkar finnas lite alternativ över tiden - de kan ha upptäckt att ett tidigare stift inte fungerat optimalt och ändrat till annat...så jag skulle gå på så sent utförande som möjligt.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
bo
283
borka
325i Cab -10
Ah, det förklarar saken.. Bosch FR7NPP332 om man slår in din Bil på ex Schmiedmann.se

Jo, jag kollade där innan jag beställde, kollade även med ad bildelar samt Mekonomen. Stiftet med 3 elektroder säger iaf autodoc att det inte passar. Jag tror att det måste vara något annat fel.
Känns som om det har något med bränslet att göra, det är med belastning på höga varv som den misständer. Aldrig annars. Bränslefilter trodde jag men det verkar vara något som inte behöver bytas. Märkligt det, trodde filter var till för att bytas ibland.
Jag hörde något om en kamaxelinställning, men vet inte om det är värt att testa.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bränslefilter byts inte som servicepunkt, därmed inte sagt att det aldrig behöver bytas...!

Hur långt har bilen gått?
Är det inte bytt vid ca 20.000 mil eller så, skulle jag byta i alla fall!

Felkoder?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Det är inte bytt, bilen har gått 24k så det är dags. Tyckte det lät konstigt med "livstidsfilter" :)
Felkoder dyker upp på random cyl. Misständer just nu på 4 o 6. Tändspolar och stift är ju nytt i samtliga cylindrar. Så det enda jag kan tänka mig är att bränslefiltret är lite halvtaskigt när det ska flöda mer soppa igenom det. Men jag funderar om pumpen kanske börjar bli trött oxå. Men det ska undersökas. Börjar nog med filtret om jag lyckas få tag i ett.
Be
4
Benzai
BMW 525i e61 M-Sport - 2005
Ogi vi hade samma problem på vår 525 i 2005 där den skakade och svarade dåligt på gaspådrag. Bytte alla tändstift och några tändspolar där det behövdes. Kan vara tändspolarna som är problemet.
Har bytt alla stift samt spolar. Den misständer endast på höga varv. Går som en klocka på låga....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.