|
|
|
|---|---|
|
Hej kan man tabort så man kan backa me dörren öppen på en x5 2011? Lojvet med bmw | |
|
Efter gediget sökande är min slutsats att det bara är att glömma. Dra över bältet från passagerarsidan eller dra bältet bakom ryggen. Jag hoppas någon annan kommit fram till något annat! |
|
|
Hej, ett tips är att precis trycka på bromsen så bromsljuset tänds, då kan du backa med öppen dörr på e60-modellerna |
|
|
Tackar de ska ja testa Lojvet med bmw |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vänta nu, jag måste ha missförstått detta. Menar ni att man inte kan backa öppen förardörr!?! Men man kan väl iallafall köra framåt med öppen förardörr? |
| bmw-slangen: om du inte har bältet på dig och dörren är öppen så slår P i direkt då bromsljuset slocknar, från D eller R. | |
Nu ser jag ute som en fågelholk i ansiktet, samt tappat talförmågan... Så om båda av dessa två villkor inte är uppfyllda (förarbälte inte inkopplat OCH förardörren öppen) så drar växelautomatiken automatisk i P när bromsljuset släcks (dvs när man tar foten från bromspedalen)? Men om bara ett villkor är uppfyllt (förarbälte inte inkopplat ELLER förardörren öppen) så går det att köra - eller hur? Oavsett så är det en fullständigt korkad feature. Suck... |
|
Det räcker att ett av villkoren är uppfyllt för att kunna dra iväg Bälte på, dörr stängd --> ok Bälte av, dörr stängd --> ok Bälte på, dörr öppen --> ok Bälte av, dörr öppen --> ej ok. P slår i automatiskt. |
|
Tackar så mycket för bra förtydligan, TheBear89! Hade ju varit roligt att bli ståendes mellan Kiruna och fjärran i en lagom trevlig vintersaga bara för att sensorn till dörren gått sönder och tror att dörren är öppen :-) |
| Jag hade haft min F11 ganska länge innan jag insåg att 'bälte på' även påverkar annat. Om P-bromsen är aktiverad så släpper den automatiskt då D lagts i och gaspedalen trycks ner. Detta fungerar inte om bältet inte är på. | |
|
Osäker, men tror inte jag kan backa alls med öppen dörr, även om jag är bältad? (E61) |
|
|
Å fan.. Ja, jag utgår ju såklart från mina erfarenheter i ämnet, vilka är begränsade till enbart F11. |
|
|
Det är inte som på Merca att man får lägga i backen EFTER att man öppnat dörren? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En jäkligt opraktisk funktion när man sks backa in bilen på verkstad för att komma rätt på saxlyften tex msn svär varje gång för man hinner glömma det mellen gångerna ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja Hasso man glömmer de varje gång tycke ja. Sen när man ska backa me vagn. Lojvet med bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.