|
|
|
|---|---|
| Har satt i en slangvärmare (ANMW3) i min f34 320d. Problemet är att jag får gul motorlampa vid vissa gånger jag har värmaren i. Tempgivaren som spökar eller är det så att det inte funkar med slangvärmare på denna modell? | |
|
Vet ej vad det är för typ/märke av värmare (ANMW3). Moderna motorer är väldigt känsliga så det bästa är att gå in på tex Calix.se och välj din exakta bil/motor och välja det alternativet så vet du att det fungerar. Bilen vet ju inte att du har en motorvärmare kopplad. Låt oss säga att det är 70 grader på ena delen av motorn och -2 grader i den andra delen efter du haft värmaren på då är det stor risk att bilen tror något är fel. Calix och Defa testar varje bil/motor dom utvecklar värmare till så detta problem ej ska uppstå, vissa motorer idag måste man montera extra cirkulationspump till kylvattnet när man monterar motorvärmare för att annars blir det fel. |
|
|
Värmaren han har e redan med inbyggt cirkulation. Har du luftat ordentligt efter montering? Känns lite långsökt att det skulle vara orsaken. Kollat felkoden? |
|
|
Jag har en likadan på min 530d 2008 och där är det inte några problem. Har dock läst att den kan vara problem med detta... kanske beror på var du monterat den, cirkulerar det överallt? Du startar inte bilen med den inkopplad va? |
|
| Den här som sagt inbyggd cirkpump och den sitter monterad så att hela motorn blir varm. Efter ca 1 1/2 timme kan man känna att alla slangar och motorblocket är varma. Det händer inte alltid och än så länge när den stått i garaget. Efter 3-4 dagar har den slocknat igen. Har inte varit in och läst felkoder men jag misstänker att det kommer att visa sig som en onormal tempskillnad. Bilen går som vanligt även vid gul lampa. Kan det vara så att jag måste ha den igång längre eller eventuellt kortare för att inte generera felkoder? | |
|
Misstänker åxå tempskillnad. Om det är likt N52 så gillar inte motorstyrningen att det är för stor tempskillnad på kylvätskan/motorn och oljan, som det blir med en LF Bros slangvärmare. Löste det genom att även montera en kontaktvärmare, som värmer oljan. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.