|
|
|
|---|---|
|
Lite mer frågor om min nya bil... Det där med komfortöppning av bakluckan är ju lite lotteriartat, känns lite fånigt att stå där o dutta och att det inte händer nåt, ska man göra på nåt speciellt sätt? Ibland när jag duttar och luckan faktiskt öppnar sig, så hander det att stannar efter ca 20% öppning, är det nån säkerhetsspärr? | |
|
Om man gör en ”stadig” rörelse ut och in så skall det inte vara problem. Speciellt om man gör det i en för hastig rörelse kan det sluta med en nitlott. Jag har haft funktionen på två bilar å det har funkat utmärkt på båda. Om luckan stannar plötsligt utan att du ”viftat” med fot eller ben så skulle det kanske kunna vara sensorn som är dålig? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Om du "dubbelviftar" så kan det bli att den börjar öppna och sen stannar igen kort därefter som du beskriver. Man ska göra en enda fotvift in under mitten och ut igen. Inget sidledes, bara rakt in och rakt ut. Funkar 99% av gångerna, över förväntan faktiskt. | |
|
Jag har inte heller bra erfarenhet av den komfort-finnes Funkar sådär kanske 4 av 10 ggr |
|
| Har funkat klanderfritt på min F10, en bestämd fot rakt-in-under-kofångaren-till-höger-om-draget-och-tillbaka fixar biffen varje gång. | |
|
Funkar en på tio för mig. Kanske beroende på att jag rostskyddat bilarna. Använder aldrig funktionen pga det. |
|
| Lite lustigt att ni upplever att det krånglar, jag tycker det funkar riktigt bra. Peta bara in foten under kofångaren, inget viftande el nåt sånt. Funkar typ alltid, mkt smidigt dessutom! | |
|
Jag har testat med lite mer resolut "fot-in-fot-ut" och det funkar kanon! Tack för tips |
|
|
På vilken sida av dragkrogen sitter avkännaren för autoöppning av bakluckan på en X1 2017? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.