|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en bmw 320i touring. Det är något som viner när jag kör, och det låter högre och "snabbare" när däcken rullar fortare. Vettefan vad det är som låter. Det jag vet är: Det är inte däckljud då det låter lika i snö och asfalt Det är inte ljud från is som ligger mot däcken då det är isfritt i hjulhuset Det låter inte från motorn eftersom när jag håller in kopplingen i full fart så låter det lika Låter som de kommer mitt under bilen eller från hjulhusen Har laddat upp ett ljudklipp på min youtube kanal här: MYCKET tacksam för svar!! det är det vinande ljudet | |
|
Hej på dig! Har själv en bil av samma årsmodell och motor med ett vinande som följer hastigheten oberoende av drivkraft. Hissade upp bakänden och körde med hög växel i och tyckte det hördes tydligast vid slutväxel-bakaxelklump. Troligen är det ingående axels lager som har lämnat in.. Har faktiskt kört med detta oljud ett bra tag nu men det verkar inte bli värre. Och det läcker ingen olja. Det finns någon repsats på nån hemsida med lager eller blir det en kompl. begagnad. Jag kollade även hjulager men de var ok. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.