|
|
|
|---|---|
| Hej .När jag skulle starta min e91 330så malde den bara så jag startade den med start kablar och tänkte det har väl stått någon lampa och lyst typ bagagen inga som helst problem körde några mil nästa dag va den sten död inte en lampa lös bagagen gick inte att öppna inget funkade så då åkte startkablarba fram igen och bilen startade utan problem stängde av bilen efter ca 5 min och startade igen utan start kablar utan problem 🤔 och så fort laddar ju inte batteriet va inne med batteriet och kollade upp de för det är bara 1år gammalt så de är fortfarande garanti ok de va ok.. Humm vad kan de vara?? | |
|
Välkommen! Skulle kolla under batteribaljan. BMWs idiotiska lösning med oskyddade kabelskor under bilen som utsätts för all skit. Dom kan ärga av. Mäter man kanske det inte visar nåt, men belastar man blir det spänningsfall om det är dålig kontakt/ärg... Ex Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Märkte när jag var ute i kväll att lyset i startknappen inte slocknar jag har inte tänkt på det innan så jag vet inte om de alltid ska lysa i så fall är det lite märkligt | |
|
Kommer inte ihåg hur det var på E91:an, men jag TROR att den lyste så länge bilen var "vaken" - kolla igen efter ca 16 minuter utan att röra bilen eller göra något med den - då bör den gå ner i "sleep-mode" och då bör lampan slockna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har kollat och och den har lyst i ca 5h nu 🤔 | |
|
Då kan det vara något som gör att bilen inte går ner i sleep-mode och ligger och drar ström. Fläktmotståndet till kupéfläkten, har jag för mig kan vara en bov i dramat - gör en sökning på forumet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan b, jag fick ett brev från bmw där det stod att jag skulle byta kontakten till fläktslutsteget garanti jobb D å kan de kanske vara de som strular 🤔 tack för hjälpen el är värkligen inte min grej Min gamla Buick från 65 de är lagom mycke el för min kunskap 😀 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.