|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har försökt att koppla in en ledramp på min X1 från 2010. Efter detta så går bilen inte att starta!! All elektronik inne i bilen fungerar och ljusen på utsidan fungerar. Jag har kollat alla säkringar och kopplat bort pluspolen en stund. Även testat reservnyckeln. Jag använde mig av en koppling som ”snor” ström som man skulle koppla på signalkabeln till helljuset. Kabelsatsen har ett eget relä och en säkring. Antar att felet har uppkommit från att jag snodde ström och då från troligtvis fel kabel. Dock så tändes rampen upp en kort stund när jag slog på helljuset och alla lampor fungerar nu efteråt. Extraljuset har jag kopplat bort. Kabeln som jag tog signalen från är en brun tunn kabel med gul linje i. Denna går med en massa andra kablar in till ljushuset. Dum som jag är så googlade jag bara fram att det skulle vara denna och undersökte det inte mer. Vet att detta är sjukt dumt gjort :( Vad kan jag ha förstört? Väldigt tacksam för hjälp!! Tack | |
|
Välkommen! Du tog bara styrsignalen från brun/gul? Vad händer när du trycker på startknappen? Vad har batteriet för spänning? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Har satt batteriet på laddning med en C-Tec laddare bara för att säkerställa att det inte har laddats ur.. men jag tror inte det. Har inte haft igång bilen under tiden samt startat den strax innan detta hände. Men man vet ju aldrig. Ska mäta batteriet när det är färdigladdat. När jag trycker på knappen så kommer en ”bil på en lyft” upp i displayen. Ingenting händer när jag trycker på knappen. Allt tänds upp i bilen men annars stendött! Inget klickljud eller så.. sen stänger den av sig efter några sekunder. Jag kopplade på en kabel från kabelsatsen som skulle vara till signalen på helljuset. Denna kopplade jag in i den brun/gula med ett klipps som man lägger båda kablarna i och trycker ner ett metallstifft. | |
|
Läge att kolla felkoder. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.