AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.749

Någon som känner till denna M5 ?

Sida 1 av 2
Länkar annonsen : Länk

Är möjligen intresserad undrar om någon har info just om denna priset är väl ok
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
560 hästar till priset av en snikutrustad volvo v60 måste ju bara vara århundradets fynd 😀
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Något som gör mig lite fundersam är när en bil köps av en privatperson och några dagar senare annonseras ut till försäljning - behöver inte innebära något mysko men i min värld ringer en liten klocka som föranleder mer efterforskning.

Frågan är också varför han annonserar ut bilens mätarställning i ett intervall som är fel - bilen hade i början av December gått nästan 14.000 mil...säljaren kanske vill locka till sig fler spekulanter, men i min värld skapar det flera frågetecken om bilen/säljaren...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
mo
2
moubis
Bmw M3GT-95
Länk

Här finns info som är bra att börja med. Skriv in reg.nr och få tidigare historik kring ägarbyten, tidigare annonser mm.
Lasse Karlsson
"Luktar" skumt lång väg! Konstiga ägarbyten(korta intervall), precis som skrevs tidigare i tråden, felangivet miltal, bes 181206 vid 14000 mil, varför sätter man ut > 1000 mil mindre i annonsen?

Mitt tips: Se upp!

Har varit med om alldeles för mycket vad avser försäljningar av mina BMW:s! så en sån här annons, skulle jag inte ens ta i med tång! Stulen, mätarskruvad, andra konstigheter??

Kommer i början av nästa år få tillbaka min M5-2012, som stått i polisgarage i över 2 år, i väntan på dom mot han som "blåste" mig på bilen 161102, för att vara exakt! Så jag skulle kolla upp denna kärra extremt noggrant, om jag skulle överväga(i mitt fall Gud förbjude) att köpa den!

HA DET!

modolasse
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Denna bil låg till försäljning av fordonsmäklarna för ca 15 månader sedan för 379' På den tiden var det ett ganska bra pris, men bilen hade en hel del brister. Minns inte allt. men t.ex skrapade fälgar, diverse lösa plastdetaljer, relativt sliten inredning sett till typ av bil samt 12000 mil, lite smårepor och någon buckla i ena bakskärmen vill jag minnas.

Jag var beredd att ge max 350' för den bilen då, den låg som sagt ute för 379, tror nog att den såldes någonstans där emellan.

En annan bilfirma typ "75 an bil norrköping" eller liknade namn annonserade kort efter ut bilen för 150kkr högre pris "i toppskick"

Vet inte om dem reparerade alla skador eller bara försökte göra snabba 150' Bilen var givetvis svårsåld, låg ute länge. Har sedan sett den tillsalu relativt frekvent sedan detta.

Är skadorna inte åtgärdade så tycker jag nog inte den är värd 350' såhär 15 månader senare..
Lasse: Kul att se ett inlägg från dig, var längesen :)

Ursäkta OT men får man fråga vad som hände?
Lasse Karlsson
Phoenix M3!

Var i kontakt med köparens bank, för att göra överföringen, men det var inte banken vi pratade med utan allt var riggat! Dan efter ringer idioten o säger att banköverföringen kommit till fel person, som befinner sig i Portugal. Han säger att allt kommer ordna sig, om ca 2 veckor, då denna person kommer hem, återlämnar pengarna till banken, som sen enligt honom ser till att jag får mina pengar.

Sen börjar en historia som kräver en halvtimme att redogöra för, o det tar vi en annan gång! Men för att göra en lång historia kort, fick jag kontakt med en kille som försökte köpa bilen av idioten, 4 dar efter att han "köpt" den av mig, då han la ut den på Blocket. Jag o han + polis, åkte hem till idioten o tog tillbaka bilen! Sen dess har den stått i polisgarage i ganska precis 26 månader, i väntan på att Tings/Hovrätt o HD skall fälla slutlig dom som blev klar i förrgår! Så nu äntligen får jag tillbaks bilen! Men det har ju kostat! Resor till o från rättegång, värdeminskning på bilen, o framför allt har man ju inte haft nån "pärla" att åka med, fram till nåra månader sen, då jag köpte min nya ögonsten, M6:an

Efter detta är man nog "sjukligt" misstänksam vid bilaffärer, både vid köp o försäljning med annan privatperson. Det är så mycket "ruffel o båg" runt bilaffärer, så hälften vore mer än nog!!

HA DET!

modolasse
Sjuk historia även om det låter otroligt. Skönt att det löste sig och att du har det bra ställt att kunna köpa en M6 under tiden. Välförtjänt!

Hur kommer detta sluta nu då? Är M5an din? Vad/vem står för värdeminskningen? Ska du ha kvar eller sälja den?

Jag är inte spekulant men jag blev väldigt nyfiken på hur det här slutar, hoppas det slutar väl för dig.
Hej igen allihopa tack för svar för nog bli att hoppa över denna M5;a

Lasse ; tråkigt med din M5:a skicka pm på din M5 förstår att den är till salu med tanke på M6:an :)

god jul på alla !
Lasse Karlsson
Phoenix M3

Jodå! det ordnar sig helt okej! Jag får ju tillbaka bilen, blir åter reggad på mig, inom 2 månader. Vad gäller ersättning för förlorad värdeminskning, sveda o värk, resor osv, osv, så kan jag glömma det! Idioten har ju inget av värde, utan är endast skyldig ett flertal personer olika ersättningar från tidigare fall.

Ism min utredning togs det fram flera, av "samma" sort, där han blåst andra på deras bilar. Sen hade han dessutom ca 10 sidor från brottsregistret, där det var lättare att säga vad han gjort sig skyldig till än inte! allt från häleri till narkotika osv! En riktig skithög, som bor o verkar i Sverige, bara genom att begå brott!

I mitt ärende har han nu 8 månader på kåken, att se fram emot, för grovt bedrägeri! Han är säkert ute efter ca 5, o sedan är jag rätt säker på att han e igång med samma skit igen, dan efter! Han gjorde dessutom allt för att bara jävlas så mycket som möjligt! Var ner till Lund i April o vittnade vid rättegången, o under den tiden, sa han inte ett sant ord, på ca de 2 timmarna förhandlingarna hölls! Han blev totalt söndersmulad av åklagaren, o som hon sa till mig efter, så var hon säker på att jag skulle få tillbaka bilen till 99,9% säkerhet! Ändå tar rövhålet ärendet vidare, från Tings till Hovrätt o sedan vidare till Högsta Domstolen i Stockholm, trots att han vetat att han ingenstans har "nada" att hämta!

2 år av mer eller mindre lidande för mig o min familj + enorma omkostnader map rättegångar, advokater osv, osv, o sen vet man att rövhålet snart är ute på banan igen med sina brott o kostnadskarusellen fortsätter. Helt otroligt att fanstyget inte skickas dit pepparn växer!! Att sånt här drägg, finns o verkar i vårt Sverige, är magstarkt värre, behöver knappast skriva att idioten inte direkt har svenskt blod i ådrorna!!

Men man tror inte det är sant, då ett sånt här "enkelt" fall ska ta över 2 år att reda ut! Hur länge tar det då att reda ut ett komplicerat fall?? 40-50 år??

Får helt klart vara nöjd med att få tillbaka bilen! Hade idioten varit lite mer smart än jubelidiot, så hade han gjort en hacka på bilen, tex dumpat den till Estland, o jag hade stått där med vare sig bil eller slantar!!

Till sist, så blir det försäljning av kärran då jag fått hem den, servat , besiktat osv!

Summa sumarum: Var extremt nogranna vid försäljningar men även köp av era BMW:s! Tänk både 1, 2 o 3 gånger runt, vem, var , hur, när o varför ni gör bilaffärer, det är ett bra tips att ta med sig!

HA DET!

modolasse
Jag var på väg att råka ut för nåt liknande för typ 5-6 år sedan men på ett myyyyycket-myyyycket lägre plan. Hade en Mondeo Kombi -00 som skulle säljas för 3500 kr, obesiktigad men i bra skick med endast en tidigare ägare. Iaf det kom 2-3 litauer som ville ha bilen, utan att pruta. De hade så klart inga svenska identitets handlingar, de ville "exportera" bilen och den skulle köpas/ägas av "uppdragsgivaren" i Litauen. Jaha... De visade upp en fotostatkopia av uppdragsgivarens pass o ville att bilen skulle skrivas (exporteras) till honom. De ville även att jag skulle låta de köra hem bilen med mina plåtar. Svaret blev att de får jättegärna köpa bilen för 3500 kr, men jag kommer inte sälja den till någon annan än nån av er, alltså så måste en av de kunna visa upp pass eller annan identitetshandling, vilket de inte kund (ville) :D. Jag sa även att de får bilen först när jag ordnat exportplåtar. Konstigt nog så var det intressant längre :D. Tanken var självklart att bruka bilen som den var, köra in/ut genom Stockholms trafiktullar, felparkera osv osv... Och låta mig ta smällen :D.
Tjo alla

finns det någon vettig m5 ute ?

lasse blev din såld ?

Med vänlig hälsning
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
Länk

Länk

Lasse Karlsson
tadde.46

Sålde min på Långfredagen i påskas. Gick bra o snabbt denna gång!

HA DET!!

modolasse
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

tadde.46
Såg denna idag:

Länk

Belgienimport
OM man kollar upp felkoder och historik så KAN den vara ett fynd....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Lite dåliga vibbar av den. Nyimport och registreringsnummer ej angivet i annonsen (inga extrauppgifter i annonsen). Men 1 service finns dokumenterad i alla fall, vad som hänt innan dess är svårt att säga utan köpa ett utdrag Länk
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Löwet
Njaa, reg. nummer angivet. Men visst, nyimporterad.

Länk
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Fel länk :
Länk
Tja !

Försöker undvika importerat annars kan man mina gärna åka ner
Själv o hämta, Belgien import + motorlampa är ingen bra indikation direkt tack dock för tipset!
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
Jag tror att det är en fynd, om det var jag, skulle jag har frågade om vilken felkoder kommer ut. Att den gick genom besiktning (avgasvärderna va bra) säger ganska mycket.

Det kan va så enkelt att dem bara behöver att bytas ut.

Men - en sak.... när borde man göra "Run in - 1st oil change" ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.