AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.968

Köp av bil med angiven budget

Budget 150-220 tkr

En bil som ska passa familjen, vardagsproblem, komfort, gärna med körglädje.

Önskemål BMW, Audi, Mercedes

Driftsäker, ekonomiska aspekter såsom förbrukning och skatt.

Jag har tittat mkt på BMW 520d med 190hk och BMW 320d GT 190hk samt Audi a6 2,0 190hk.

Har ni några andra förslag? vad hade ni köpt?

Tack på förhand

Edit* vardagspendling haha inte vardagsproblem
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Familjen är; fru, älskare, tre ungar och två hundar?
2 vuxna 2 barn, 1 barnstol men den försvinner om 1 år ca.
Kan tillägga att jag inte vill ha en kombi.
3 serie GT om du hittar någon inom budget. Har kör E60, E70, F11 - gillar F34an bäst. Riktigt kul bil! Dessutom ruggigt snygg i mina ögon i rätt färg och M-sport.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
520d av de du nämner. A6an är något trött vad gäller körglädje. GT skulle jag inte ens titta på. Ser ut som en fotriktig sko designmässigt.

-------
//Lövet
En fråga när jag ändå har tråden uppe, vid utrustningen bluetooth (BMW), innebär det att man kan både koppla upp telefonen för samtal samt använda Spotify el liknande eller ska det vara någon särskild utrustning utöver bluetooth för musik streaming?
Vill du inte ha kombi och inte åka runt i en V70 (BMW 5 serie) så är GT ett utmärkt val!

Enormt bra utrymme både i bagage och kupé - sen som sagt, med M sport och rätt färg och fälgar är den vrålsnygg, iaf i mina ögon.
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Jaguar XF Sportbrake? Hade en som hyrbil för några år sedan och vill minnas att den var rätt skön med fantastiskt chassi och samtidigt lite körglädje. Kvalité vet jag inget om men kanske någon här har ägt en?
Mvh Thomas
@iggeman håller med dig att med M-sport gör sig f34 sig rätt, utan M-sport är den inte lika snygg. Däremot så ligger 320d GT M-sport med 190hk långt över min budget. De man hittar närmare 200k är ochomed M-sport är 184hk motorn med en högre skatt och förbrukning.
Förutom BMW:
A4 B9 3.0 TDI
A6 C7 d:o
A8 D4 d:o
C250
E300h
S80 D5
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.