|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min kupe fläkt att den har dåligt flås hör jag har den på 4:an så känns det väldigt lite om man jämför med tex min fars corolla där man nästan blåser bort i jämförelese... Ingen vet vad som kan vara orsak....det låter som den jobbar friskt men luften kommer inte fram, nått vanligt ställe där rören kan ha "hoppat" ur eller liknande? Tackar för alla svar! //Daniel | |
|
Troligen igensatt kupéfilter! Har din bil AC, kan du kolla här: Länk Har din bil inte AC har den kanske runda filter som sitter direkt på fläkten. Då måste du byta dem via luftintaget framför rutan. Det är rätt bökigt och framförallt jäkligt trångt. Ta bort insugsgallret för kupéluften framför vindrutan, lossa kabelstammen som sitter tvärs över motorrummet strax under/framför friskluftsintaget och skruva sedan bort den gummiklädda "skålformade" plåt som är lite bredare än friskluftsgallret (hoppas du förstår vilken plåt jag menar!), den sitter med en skruv i varje ände. När du har fått bort denna plåt kan du sticka ner armarna och snäppa loss de runda filtrena (ett på varje sida om fläkten). De är korta konfilter! Trångt som .... Mvh |
|
|
Tjena. Det är samma i min med, har haft två andra e36:or som också haft aningen klen kupefläkt. Mao så är det antagligen inget fel, alltså inte så mkt att göra åt, kanske iofs går att byta till en starkare motor lr ngt. Mvh Jens |
|
|
Johan B: Tackar det var ett bra svar! Jag har ej AC Tackar för alla svar! //Daniel |
|
| Kostade 500kr att byta på BMW verkstad...det är värt pengarna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.