|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om någon vet vart man får tag ibromssköldar till en F11 520D. Har 2 st som är kass. Förutom på Bmw då förstås. | |
![]() 13.394 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vill minnas att de delarna inte alltid är tokvanliga bland eftermarknadsspelarna. Enklast är att pinna in hos BMW och hämta upp ett par. Ni behöver inte vara rädda för BMW, det finns än så länge inte ett enda dokumenterat fall i Sverige där en reservdelsförsäljare hos BMW bitit en kund :-) Annars kan du beställa hos Schmiedmann (du får BMW original och kostar i runda slängar lika mycket som hos BMW). Till vissa modellar kan faktiskt den vanliga pöbeln (Mister Auto, Skruvat, Reservdelar24 mfl) ha eftermarknadsalternativ. Exempelvis hade Reservdelar24 faktiskt främre bromssköldar från Metzger till min gamla E34 535i förvånansvärt nog. De hade även en dröse alternativ till min E87 120i - både fram och bak! Men till F10/F11 verkar det lite knapert. Men till E60/E61 verkar det finnas en dröse av alternativ! Hmmm, verkar ju finnas ett ganska brett utbud trots allt (motsatsen till vad jag trodde inledelsevis). Hmmm, verkar som F10/F11 är den bortglömda modellserien :-) Eller är det fortfarande en lite för ny modellserie före eftermarknadsspelarna? Eller är det bara jag som inte kan söka? Sen är såklart en sökning på eBay värt att kolla vad som dyker upp. Fast är väldigt skeptiskt till de här eftermarknadsalternativen (när det gäller bromssköldar). Har en känsla av att man får en bit av det absolut billigaste och sunkigaste Kina-stålet som är lika tunt som aluminiumfolie och istället för skyddande färg har man haft ett gäng katter som slickat på bromssköldarna vars svarta saliv (pga den dåliga luften) får agera som skyddande lager :-) En vinter och de har rostat bort... Men visst, är det bara till ett vinterskott med en beräknad livslängd på högst ett par år så är man kanske inte sugen på att investera i bromssköldar med utsikter att hålla i 20 år :-) |
| Jag bytte alla fyra på min under sensommaren i år. Jag sökte "överallt" men hittade inget annat än original så det slutade med att jag beställde och hämtade på Lundhs Bil o Trim i Avesta. Ca 440 kr/st. | |
|
Länk eller Länk FAF |
|
| FAF: båda alternativen är dyrare än alla tre BMW-verkstäder i min närhet. | |
|
Ja. Fick pris på 450 kr st. Så ddet blir väl orginal. Någon som vet om man får ombesiktning fall de inte sitter där eller är lösa? |
|
|
Frågan var "Förutom på Bmw då förstås." FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.