|
|
|
|---|---|
|
Går det att sätta upp ett Office 365 i Connecteddrive? Hur gör man isåfall? | |
| Jag har fått svaret att det går rent tekniskt i bilen men det är avstängt i Sverige. Vet inte om det går att komma runt. | |
| Avstängt i Sverige..? Märkligt. | |
| Det var svaret jag fick av en "Product genius". Det fungerar ju i andra länder så det ska vara ett aktivt val av BMW Sverige att avaktivera det i Sverige. | |
|
Var tvungen att googla lite.. :) Länk Om du scrollar ner till Office 365 där så finns det en asterisk med förklaringen "Funktionen är inte tillgänglig i Sverige". Det ska vara ett medvetet val alltså, så som jag fick förklarat det. "Inte hålla på med mail och sånt i bilen..." |
|
| Sen fick jag reda på at SMS inte funkar längre, jag har tydligen en iDrive 4. Jag hade SMS i min gamla F11 2011... | |
| Jag gjorde så att jag la en vidarebefordring av mina outlookmail till ett gmailkonto och nu kan jag läsa alla mail i bilen... | |
|
Är lite pinsamt för BMW eftersom de gjorde TV-reklam för den här tjänsten även i Sverige i samband med lanseringen av nya femman. Tydligen har t ex Holland fått tjänsten för någon månad sen så är väl inte omöjligt att den kommer till Sverige. Tror inte det har så mycket med våra lagar att göra, precis som Garpen nämner finns det redan Online mail i bilen samt en kalender. Men väldigt beklagligt att det ska ta sådan tid. Om man har Exchange/Office 365 så finns det IMAP stöd att att behöva VB till Gmail eller liknande. För högre säkerhet bör man aktivera tvåstegsverifiering och skapa ett så kallat applösenord för Connected Drive. |
|
|
Det är ju rätt många funktioner som lanseras som att dom finns i bilen men har en asterisk på sig att den inte finns än alls eller inte finns än i Sverige. Verkar som att de bara översätter lanseringsmaterial oavsett vilken marknad som faktiskt funktionaliteten introduceras på. Kollar man sidan som jag länkade ovan så är det väldigt många funktioner som inte finns än. Och vissa är rejält begränsade, parkeringsplats-informationen finns bara i en otroligt liten del av centrala Göteborg (och det verkar vara samma sak i de få övriga städer i Sverige där tjänsten ens finns). Det hade varit en sak om man inte slog på stora trumman om alla fantastiska saker som finns i bilen, men att man har reklammaterial och information på hemsidan för massa saker som sen visar sig inte finnas i bilen är lite störigt. |
|
|
Nån som ringt in till supporten? En tjej som pratade 1000 ord i minuten och säger ganska ofta: ”det är bara...” ”det är enkelt...” Jag fick hejda henne några ggr och be henna ta det lite långsammare och beskriva lite bättre Inte till mycket hjälp tyvärr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.