|
|
|
|---|---|
|
Hej, har köpt en GT och där ska vara original kupevärmare som styrs via en fjärrkontroll eller via programmering. Jag får inte nåt av det att fungera, någon som har en ide om vad som är fel? Mvh | |
|
Svårt att säga utan felbeskrivning. Är du säker på att det finns en värmare? Vad är det som inte funkar? /M Mina bilar: Länk |
|
| Dåligt batteri, lite bensin i bilen eller för varmt ute är 3 vanliga felkällor. | |
| Diesel är där, batteriet är laddat och temperaturen är runt noll. Gjorde en felsökning men glömde bort vad som kom upp. Återkommer med mer information när jag gjort ny felsökning. Jag bara älskar denna bil och hittade några felkoder som jag inte är helt hundra i vad de betyder. | |
| Har du webasto finns det oftast en grå klisterlapp under huven på själva motorhuven i framkant | |
|
Dieselvärmare i en bensinbil? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Men han skriver ju Diesel... | |
|
...han skriver också 535i.... /M Mina bilar: Länk |
|
|
För att det inte ska vara några konstigheter så är detta en diesel. Har en bmw originalfjärr till kupevärmaren och man kan i menyn i IDrive ställa in tid när det ska starta på morgonen men tyvärr så händer ingenting vid programmeringen. Därför undrar jag om någon vet vad som kan vara fel? Och nu har jag hittat att man kan även använda sig av internet men hittar inte hur man kopplar upp sig för att nyttja funktionen? mvh |
|
|
Värmaren kanske är spärrad. Åk förbi en verkstad och be dem kolla. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Spärrad? Varför skulle det hända? Ska koppla in min AutoCom imorgon och kolla på felkoder och sen dela med mig här och se vad ni anser, /R |
|
|
Har för mig att den går i lås/spärras när man försöker starta den flera gånger när rätt förutsättningar finns som det hat nämnts för lite bränsle, dåligt med batteri osv. Jag försökte starta min i veckan med dåligt med soppa då satte den felkod på det men inget mer kanske för att jag kom på det efter ett försök. |
|
|
Hur får man bort spärren? Jag försökte kolla om min autocom kunde göra det men tydligen inte. någon med ideer? |
|
|
I min står det en lapp under tanklocket att värmaren ska vara avstängd när man tankar. Jag startar min via Connecteddrive, antingen appen i telefonen eller datorn. Jag har varit med om att den inte startade, på en E39a, pga felkoder. |
|
|
Startade en ny tråd med felkoder på min bil. Hjälp mig gärna tyda de. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.