|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har fått problem med min 330ix -00:a. Det hela började med att den inte ville starta i fredags när jag skulle hem från jobbet. Det var ca -20°c ute så batteriet var lite trött. Satte det på laddning över natten och startade bilen dagen efter. Bilen startade efter lite hostande då det fortfarande var kallt och jag inte hade möjlighet till motorvärmare. Bilen gick bra hem utan några bekymmer vad jag märkte. I morse när jag startade bilen så började oljetryckslampan lysa (röd lampa) såg att oljenivån var något låg och testade att fylla på men det verkar inte hjälpa. Lampan slocknade i ca 3 sekunder efter påfyllning men började sedan lysa igen. Någon som har en gissning på vad det kan vara? Har ingen möjlighet att testa oljetryck eller så. | |
|
Hmm, man lurar ju på om det är något med den ökända vevhusventilationen som frusit. Har du något brungult klegg på oljelocket? Jag hade nog för säkerhets skull ställt in den i värme så den får tina ordentligt. Sätt sen igen grillen med typ liggunderlag innanför njurarna, en enkel och bra förbyggande åtgärd. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Vevhus ventilationen ska vara isolerad av tidigare ägare men kan säkerligen vara det som spökar ändå. Får försöka få lite värme i den då. Har dock bara kallgarage men ska se vad som kan ordnas. Lite klegg innanför oljelocket var det. | |
|
Ok, sätt igen njurarna iallafall. Räcker inte med "isolerad vevhusventilation". Låt den tina ordentligt innan du kör den. Detta hände mig men som tur var så gick bara ventilkåpspackningen när min e39 530 frös. Hade den varit fräschare så kunde det ha blivit haveri. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Nån som har nån annan lösning för att tina upp bilen? Har dålig tillgång till varmgarage utan att köra bilen vilken känns lite riskfyllt. | |
|
Hur gick det med detta? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Den blev stående ett tag när det var plusgrader. Efter detta var det inget problem. | |
|
Härligt! Har du satt för njurarna nu ;-) Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Sålde bilen i stället. 😛 Något jag borde gjort redan i höstas som jag hade tänkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.