AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.016

118d 2007 ingen spolvätska.,saknar skyltbelysning

Har flertalet problem som dök upp samtidigt på min bil. Får varningslampa om fel i ytterbelysningen. Min belysning till regplpten fungerar inte. Samtidigt har spolvätskepump för fram och bakruta slutat med hör att den går. Strålkastarna får en dusch men efter en fungerar den ej.
Även sidospeglarna som ska vinkla nedåt när backen går i har slutat.
Någon som har en idé vad detta kan vara för fel?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Låter långsökt men har du kollat batteriet?

Om du har originalbatteriet sedan 2007 så kan det vara det som spökar. BMW-bilar mår ofta dåligt i den elektroniska magen om batteriet är dåligt. Alla möjliga skumma fel kan då dyka upp, även sådana som man normalt sett inte kopplar till ström.

Hade en e65 745 där det högra bakre nackstödet levde ett eget liv. Blev galen på det då jag inte kunde lista ut varför det betedde sig så. Sen behövde jag ändå byta batteri och vips så funkade nackstödet perfekt.....

Niklas

Fransosen
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Sidospegel vinklas automatiskt via backväxeln; det vanligaste "felet" brukar vara att föraren inte känner till att funktionens styrs av knappen där man väljer hö/vä backspegel.
Testa att ställa den knappen till vänster så ska du se att hö spegel vinklas ned när du lägger i backen?

Och Fransosen har rätt i att ett dåligt batteriet kan ställa till med många olika konstigheter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.