|
|
|
|---|---|
|
Passar x3 (av första generationen) som bensin? Länk Exempelvis denna. Tycker att dieslarna har så hög skatt i jämförelse. Kör max 1000mil per år så bränslet är inte det dyraste. Hur är denna biltyp/modell med manuell låda`? | |
|
Jag hadde en 3.0i manuell tidigare. Rolig bil men det var 2 saker som störde rejält: Dåliga vinteregenskaper. x-driven på denna var riktigt dålig med ständigt växlande mellan över- och understyrning. Kände mej aldrig helt trygg i den. Var riktigt stötig: Kändes som en traktor, bara att det fattades luftfjädrad stol:P Tur det var bra takhöjd, för över fartguppen satt man och hoppade:D Gick upp i profil på däcken, men fortsatt riktig stötig på årlig väg. Och då var det standardfjädring på min... Brukar säga att jag då hade en traktor med riktig motor, medans jag nu har en riktig bil men med traktormotor:D Edit: Hade det inte varit för x-driven så hade jag nog behållit bilen som rolig vinterbil. Tycker den passade bra med bensin-6 och manuell. |
|
|
Den motorn har maximalt vridmoment 250 Nm vilket är klent för en så tung SUV. Man måste hela tiden varva upp den för att det ska hända något, vilket är OK för en 3-serie men känns ansträngt för en SUV. Hade själv en X3 2005 3.0i och det var ständiga problem med den bilen. Glad att slippa den! |
|
|
ni som har kört(ägt 2.0d på 150hk hur upplever ni denna motor? Kanske till och med någon som ägt/kört båda? bränslekostnad är oviktig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.