AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.512

Avgassystem M2 competition

Hej
Nån som vet om det kommit ut några trimavgassystem till M2 competition
Typ M-performance,Remus akra eller liknande?
MU
940
MUC
M340i - 2025
Länk
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Det måste vara det mest avancerade avgasystemet någonsin:-)
"this system will reduce overall vehicle weight by over 45%"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Visste inte att originalsystemet stod för så mycket av bilens totalvikt...! ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
M-performance kommer ej säljas i Sverige(EU) tyvärr. Annars är det Remus/Eisenmann/Akrapovic/Milltek som lanserats nu. Ett par amerikanska alternativ finns också. Värt att tänka på är att om du tänkt ta bort partikelfilterna så behöver du ändra i programvaran för att den ej skall ge felkod. Milltek är än så länge ensamma med att erbjuda system som börjar efter partikelfilterna och bakåt vilket är trevligt då man nästan behöver skifta/ta bort dämparen i mittenröret för att få en avsevärt högre ljudnivå!
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
Synd att de tar 60 000:- Akra för ett system ;-)
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Någon som vet vilka mått som är på utblåsen till akrapovic ??
In är väl 63mm o ut??
Om du tänker sätta Akra-slutrör på original så går det inte av två anledningar, dels så är det fel diameter och dels så är det otroligt dålig smak.
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
DD88

Jaså du tycker Akrapovic slutrören är fulare än dom orginala kromade?
Det hade räckt med en anledning tex att dom inte passar, men att det är otrolig dålig smak.. Ja du tur vi är så olika o tänker olika o vad DU tycker skiter jag mest i vilket!! Jag kan säga att vi har olika smaker och jag är verkligen inte intresserad av att lägga en förmögenhet på ett avgasystem som du kanske är"ditt problem "!! Dom pengarna satsar jag hellre på mitt företag så jag kan göra mer pengar på istället så tänker jag!!

Gott nytt 2019 , med fler anställda !! :)

Jag köpte dessa, billigt dessutom. Länk
Salleballe: Utseendet har jag ingen åsikt om, men man sätter inte Akra-slutrör om man inte har ett Akra-system, det är som att sätta M5-logga på en 520d.

Finns snygga slutrör som passar orginal, kika på dom istället.
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Grymt , Tack daagis !!! Är det bara plugg in?
Varför spårar alla trådar ur på det här forumet...?????

Jag fick det installerat vid inkörningsservicen. Tydligen är det lite bök med att få av de gamla. De sitter med hullingar sa killen som gjorde jobbet så han fick banka och slå en del (tur jag slapp att se det...). Men att trycka på de nya var inga problem, passar rakt av.
Passade även på att sätta dit m-performance diffuser, tycker det ger ett rejält lyft för utseendet mot den mindre sköna originaldiffusern.
Vo
20
Vongolet
Jaguar F-Type
335i E92
Skulle ett BCE avgassystem kanske kunna locka? Med ventilstyrning, finns både slip-on och cat-back, ändrör finns att välja mellan Karbon, Blank svarta, Rostfria.

Skulle du kunna ställa upp på lite videoklipp för ljudet sen etc. så går det att ordna lite extra rabatt.
Berätta gärna mer! Letar efter avgas till min M2 Competition.
Vo
20
Vongolet
Jaguar F-Type
335i E92
Tror ni att vi kan få ihop +5 intresserade för ett gruppköp? Isåfall kan fabriken i Hamburg ordna fram ett system till M2 Competition.

Här är hur systemet låter på en M4, det är ventilstyrt så man kan slå av den höga ljudnivån när man känner för det.

H-Pipe
X-Pipe
Eller bara Slip-On möjligt.

Vad säger ni?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.