|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har lite problem med min regnsensor då jag skulle iväg på ett snabbt ärende, startade regnsensorn och stängde av bilen när jag var framme. När jag väl skulle starta bilen igen funkade inte torkarna alls och har testat alla lägen och funktioner, helt dött. BMW har bytat sensorns relä så den kan man utesluta antar jag. Någon som har en tanke om vad felet kan vara? Tack på förhand! Alexander Mårtensson | |
|
Hej! Om torkarna stannat i rätt ändläge, alltså inte var som helst på vindrutan. Öppna hansk facket och montera bort plastluckan, innanför där har du en beskrivning på säkrings placering och relä dito. Kolla först att säkringen är hel, sedan kan du prova att byta plats på främre och bakre vindrute torkar relä. Dessa relä är blå eller gröna av märket Tyco. Säkring=säkring för vindrutetorkare tror det är nr:48 Det finns ett litet plastverktyg i säkringspanelen du kan använda att demontera säkringar och även dessa relä med. BMW nummer på relä till vindrutetorkare är 61366980177 Har vindrutetorkarna stannat var som helst på vindrutan är det förmodligen torkar motorn som lagt av. |
|
|
Hej! Om torkarna stannat i rätt ändläge, alltså inte var som helst på vindrutan. Öppna hansk facket och montera bort plastluckan, innanför där har du en beskrivning på säkrings placering och relä dito. Kolla först att säkringen är hel, sedan kan du prova att byta plats på främre och bakre vindrute torkar relä. Dessa relä är blå eller gröna av märket Tyco. Säkring=säkring för vindrutetorkare tror det är nr:48 Det finns ett litet plastverktyg i säkringspanelen du kan använda att demontera säkringar och även dessa relä med. BMW nummer på relä till vindrutetorkare är 61366980177 Har vindrutetorkarna stannat var som helst på vindrutan är det förmodligen torkar motorn som lagt av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.