|
|
|
|---|---|
pse |
Har lite funderingar på vad som är rimligt att göra i sin 745 iA. Juha Tuoma har ju tagit fram ett våldsamt kit, men för oss som nöjer oss med lite mindre? Vad tror ni att ett rejält utblås, konfilter och en seriell UNICHIP optimerings skulle kunna ge? 70-80 HK? Låt säga att ett friare system släpper till ca. 20 hk, ett konfilter ca. 10 hk och ommappningen vrider på ytterligare 50 hk ovanpå detta? Borde inte vara ouppnåeligt , eller? Dessutom bör man då (sansad körning) kunna leva vidare med originaltransmissionen. Avgasystemet borde gå på 5-6000:- om man ber någon liten kille bygga det åt en. Konfiltret ska väl gå att få runt 1000:- och mappningen med rullande landsväg borde landa runt 5-6000:-. Ska vi gissa på att under 15000:- är vi uppe och sniffar på 330-350 hk? Då borde vi dessutom kunna tvinga ner förbrukningen några centiliter... Omöjligt eller? You tell me, funderar på att försöka detta! Synd bara att bilen min är så förbövlarns fin.. man blir ju inte direkt motiverad att bygga om då! :) Mvh, Petter |
Mr 745 |
Visst kan du ha rätt,men priset blir ju högre! Köper du "Juha´s så klarar du dig under 5.500kr,då får du ju det hemkört till närmsta "Postkontor". Och då kan du ju själv välja mellan 252-400hkr,med ett enkelt vred i "kupen"! Mr 745 |
pse |
Vänta nu, pratar vi om samma kit här?? Jag trodde Tuomas kit var betydligt dyrare, men det är det alltså inte? Vad består det av förutom de små vreden i kupén? ;) Använder du ett sådant själv? Vore intressant att veta! |
Mr 745 |
Köper du det kit som ger upp till 400hk,så kostar det inte mer än så.Då behöver du inte byta avgassystemet eller kam.Det är ren trimning av elektroniken. Och så kan du justera trycket innefrån Jag såg föresten att han sålde ett kit nyligen på annonssidan!Skaffar du det så blir du garanterat nöjd! Och jag själv har ännu inte köpt det,men jag har fått svar på mina frågor av honom.Så fort jag får min 745á klar så blir det ett,det kan jag lova! Mr 745 |
|
Ta reda på, ordentligt, om hur man trimmar turbobilar i allmänhet innan du köper nå't kit. Tex finns det en del litteratur. En koll på trimsidan skadar inte heller... Herr Tuoma är (med all respekt) inte den enda som kan med turbotrim. MVH Kul på hjul! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.