|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har fått problem med min bil! Det är så att varje morgon jag skall på jobb så startar den ej. Får upp följande felmeddelanden: Transmission fault, DBC failure, DCS, Level control system fault. Har testat byta batteri utan framgång! Läste runt lite och hittade att DDE reläet kan vara orsaken eller t.om vevaxel sensor. Är det någon som stött på detta förut och vet orsaken? Försökte leta lite här på forumet men hittade ej något. Tänkte att det är bäst att fråga här innan man börja öppna plånboken och byta en massa hejvilt! Mvh. Johan | |
| Kan vara många orsaker, det bästa är att ordna felkodsläsning av alla moduler och se vad du får ut, t ex med INPA | |
| Har gjort en felkodsläsning med Carly, får felkoder cf0014,15,16,17 på lådan alltså. | |
|
Får exakt samma som denna kille: Bara det att min inte startar över huvud taget, bör tilläggas att det har börjat nu när det är -grader ute. Startar endast efter reset med Carly. |
|
| carly ger inga "standard koder" har jag märkt.. ladda ner appen torque och kör en felkodsläsning (med din carly adapter) och googla sen felkoderna du får.. brkar se ut ungefär såhär: "P06026" etc | |
| Okej! Det visste jag inte! Jag ska göra det idag! Tack! 😀 | |
|
Första åtgärden i denna typ av fel bör vara att kontrollera batterispänningen och helst ladda upp det minst ett dygn med en bra laddare innan man går vidare. Låg batterispänning kan trigga igång mängder av fel i bilen i allmänhet och i automatlådan i synnerhet... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.