|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur mycket en 735ia tar i bensin kör min 540ia på 1,5-1,55 i stan. Ska troligen byta mig till en cabbe å funderat på en 735ia 87-90 som året runt bil. har hört att 735 drar mindre än 730. | |
|
Har en 540i 6vxl och har haft en 735i 5vxl förbrukningen på dom är lika så räkna med samma bränsletörst för en 735a som din 540. MVH Stephan |
|
|
min bil ligger på 0,9 på landsväg, men eftersom jag kör mycket inne i stan hamnar medelförbrukningen på 1,5 l/mil ändå. Dubbelt så mycket som min förra bil, en Fiat uno ;-) ______________________________ Mvh Tomas 735iA -88 Länk |
|
| Det går väl att smyga fram på runt 1,1-1,2, men det är inget skoj, så räkna i alla fall med 1,4. Lite stadskörning = 1,6-1,7. På landsväg går den dock billigt. Min personliga åsikt är att 735 drar lite för mycket om man ställer det i relation till prestandan. Jag menar, en 750 går mycket bättre,och förbrukningen är inte så fruktansvärt mycket högre. Det märks att 3,5 sexan är en gammal motor. | |
|
Kan inte riktigt hålla med. Smygkör du och hamnar på 1,1-1,2 då är det något som inte mår bra. Kör min mestadels korta sträckor (5-10km) och jag brukar snitta 1,1 - 1,2 på varje tank och då är det ingen smygkörning. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.