|
|
|
|---|---|
|
Det är antagligen kabelbrott på kabeln till den bakre nivåregleringen. Hur sitter den? Är det stort ingrepp? Har sökt efter sprängskiss på bmwfans, men hittar ingenting. Borde ju finnas? | |
| Plocka bort innerskärmen, kabeln är dragen bakom den. Hade samma fel, ett 12 kr fix. Skarvhylsa o lite krymslang. Lycka till! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Så där såg min ut bakom innerskärmen där den skavt på kabeln Var oxiderad en bra bit upp. Köpte även ny kontakt med kablage från BMW var dyrt typ 400 spänn lika som sensorn kostade på Ebay ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Verkar ju inte helt olikt mitt problem beskrivet i Länk. Beroende på vad du har hemma kan du spara 12 SEK :-) |
|
|
Har inte plockat ner innerskärmen ännu. Men antar nästan att det är detta som det beror på. Ingen som ens nämnt någon annan anledning. Så blir till att plocka ner skärmen så får vi se om det går att skarva, eller om det måste till en ny kabel. Bmw erbjöds sig att fixa detta när jag hade inne bilen för byte av spännare till kamkedjan. Inget fast pris, utan det fixas på löpande tid. 1284 kr/tim exkl moms. Lite skillnad mot 12 kr :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.