|
|
|
|---|---|
thekinglives |
Har ägt ovan nämnda bil över 10 år och handlat delar från Sverige, Tyskland Storbritanien, USA.. Från början var delarna billigast i USA, med Tyskland som klar tvåa, följt av Sverige sedan Storbritanien, nu upplever jag att delarna är svindyra i USA, även i Tyskland har det blivit dyrare, samt att i Sverige spretar priserna rejält mellan olika återförsäljare.. Någon som kan förklara varför? valutorna är jag medveten om, men ser inte riktigt förklaringen där. Här är ett exempel på instegslister från USA...kostar hälften i Sverige.... Länk |
| E39 är numera en "Classic" vilket brukar betyda att reservdelarna blir...dyrare. | |
| Ogynnsam växlingskurs pga svag krona gör alla köp av reservdelar som produceras utomlands dyra. | |
| Att kronan försvagats är en del av svaret. Men BMW har höjt priserna med. För artikelnr 51 16 2 694 896 gav jag för ca 2 år sedan 330€ hos Länk , samma del kostade då hos Leebmann24.de ca 420, nu Länk . Faktum är att BMWAutoparts som innan var var ca 20% billigare än Leebmann är numera nästan lika dyra, eller dyrare på många delar :(. Vi kan nog se fram emot ännu dyrare delar till E39 framöver, det brukar bli så när en modellserie hamnar under "Classic", E39 hittar du under "Oldtimer" hos Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.