AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.453

Lågmilade V10

Sida 2 av 2
V10:orna kommer öka. I ett längre perspektiv rejält för fina exemplar.

De kommer aldrig tappa som tidigare modeller gjorde, ett tag gick det att köpa en M5 E34 för 10-30tkr och liknande för M3 E36. Det kommer inte hända för en körbar M5 E60/E61 M6 E63/E64.

Detta är bilar som är motsatsen till bilar som Hyundai Kona electric och när det blir dyrare/omöjligt att köpa bilar som BMW 540d/M550i (den senare är stoppad i EU men finns kvar i bland annat Ryssland) väljer fler att köpa en entusiastbil och en plugg-in/elbil som standardbil.

Det tillkommer marknader som köper entusiastbilar, såg en 95a M5 Touring nyimporterad till Sydafrika för ett tag sedan. Jag skulle inte vara orolig att tappa pengar på en fin V10a.

/Stephan
Hjälp!!!
Sugen på en M6 v10 igen!

Länk

Fynd för 400k?

Någon som vet vem säljaren är?

EB
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Man upphör aldrig att förundras över lättjan hos många när man skall sälja en dyr kapitalvara.

En bil för begärt 420´ och man tar skitdåliga bilder på halva bilen otvättad och ostädad i ett garage. Ger inte direkt seriösa signaler enligt min mening. Inget efternamn på säljaren och en omgivning utanför garaget som inte förefaller se ut som "Vasastan-Norrmalm".

MVH Christofer
Håller med crille, men förefaller vara ett lantställe.
Bilderna är under all kritik, men som vanligt med folk som har pengar så bryr de sig föga om detaljer.

Mailar honom får vi se.

EB
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Regnummer ej angivet i annonsen (extrauppgifter saknas) och alla foton missar regskylten precis. Inte en slump.
Klart intressant frågeställning kring värdet på V10:or i framtiden. Jag tror absolut dessa kommer att hålla värdet bra med tanke på hur unika modeller det är. Jag tror faktiskt att de flesta bilar med större bensinmotorer kommer att stå sig bra i framtiden. Som Stephan är inne på så kommer det ju inom en snar framtid förmodligen endast gå att köpa elbilar och fossilbilar med mycket små motorer. Bilentusiaster har då inget annat val än att leta på begagnatmarknaden.

@Stephan735i
Tråkigt att 550i stoppats i Europa. Vad är anledningen till det?

Mvh Johan
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Jag tror värdena kommer att öka framöver. Unik motor, sista utan turbo och en design som utmärker sig i historien. Värdet på E61 touring har redan börjat öka tycker jag mig se och priserna är en bra bit högre för M5touring jämfört med sedan. Antal tillverkade spelar nog stor roll för framtida värde i kombination med den unika motorn.
Av modellerna med V10 ser tillverkningsantalet ut enligt följande:
M5 sedan:19564 (varav SMG 18200 och manuell 1364)
M5 touring: 1025 (bara SMG)
M6 coupe: 9087 (varav SMG 8764 och manuell 323)
M6 cab:5065 (varav SMG 4687 och manuell 378)

Går man på tillverkningstal och tar med växellådan i ekvationen så är manuell M6 coupe mest ovanlig. Som modell är touringen mest exklusiv. Jobbigt att behöva leta i Usa och Canada efter de manuella versionerna :-(
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är inte anledning att m550i är stoppad att den kommit sist gällande wltp-typning så därmed får den inte säljas före det är gjort? Att sen kom sist i kön beror på att de inte säljs så många 50i kontra resten. Dvs, den kommer att komma.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jo Länk

"För att M550i xDrive med 4,4-liters V8-motor ska leva upp till de nya kraven måste BMW installera ett speciellt partikelfilter, en komponent som inte är färdigutvecklad än. Kravet på partikelfilter även i bensinmodeller kommer från den senaste avgasnormen, Euro 6d, som träder i kraft under 2017–2018. Produktionen kommer därför att pausas ett antal månader."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.