|
|
|
|---|---|
|
Hej! Centrallåset har slutat att fungera, och nu går det inte ens att låsa med nyckeln, vad är det som är fel? Tacksam för svar. Micke | |
|
Hej och välkommen! Du ger inte så mycket bakgrund eller så många detaljer. Sådant hjälper, om du vill få folk att vakna. :). Hur problemet började och under vilka omständigheter. Om du provat en andra nyckel eller om du provat att byta nyckelbatteri och så vidare. För att komma in lite intressantare på banan, prova sökfunktionen högst upp och skriv in ”centrallås”. Det kan både ge idéer till självhjälp och hur du skall ställa din fråga för att locka fram ”dem som vet”. Jag tror i o f s att felet är ganska standard men kan inte själv sätta fingret på orsaken. /Lennart |
|
|
Sök på GM5-modul... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har en BMW328i- 98. Tyvärr så fick jag bara en nyckel till bilen, centarllåset fungerade vid köpet, men slutade en dag att fungera, jag bytte då batteri till nyckeln utan verkan. När man skall låsa så får man trixa med nyckeln några gånger innan den låser. Centrallås knappen i bilen fungerar när den är igång. Jag har även provat att spraya låsolja i cylinderlåset, utifall det kunde vara någonting som kärvade i mekanismen. Micke |
|
|
...som sagt; GM5-modulen! ;) Standardfel på gamla E46:or när relän ger sig i modulen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej, tack. Jag provar att byta GM5 modul, dem var ju inte särskilt dyra heller såg jag. 🙂 Micke |
|
|
...men det måste vara exakt samma konfiguration som du har i din bil - dvs. samma utrustning som styrs av den modulen! Enklast är att låta en firma löda dit nya relän - då är det bara att montera tillbaka modulen sedan och tuta och köra. Om man inte är extremt duktig på att löda, låt en firma som vet vad de sysslar med göra jobbet, annars förstör du garanterat kretskortet de sitter på... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej, jag får ringa våran lokala BMW verkstad. Kollade på nätet, och tidsmässigt bör de ju klara det på ca 30 minuter + delen. 🙂 Micke |
|
|
Man kan byta GM5 och sen koda in den mot sin bil. Detta är relativt enkelt med NCS-expert. Men går det att löda är det ju bingo. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.