AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
826

cd-spelaren tar inte in eller ut skivan.

Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Jag har börjat köra compacten för vintern.Att köra manuellt med opererad vänsterfot är inte så kul.
Jag är lite stressad när jag tar en cd ifrån sätet och lägger in i spelaren som börjar hacka.Fan också!Jag tar loss spelaren och skruvar upp locket.Jag har lagt in två skivor min jävla idiot!
Jag trycker ut den övre skivan med en liten mejsel och tror att spelaren skall ta ut den andra men nej.Den visar error.Det verkar som att "släden"skivan ligger i inte rör sig ur fläcken.Spelaren jobbar vid eject men inget rör sig.

Hoppas att någon har ett förslag till lösning.Kanske marigt att fixa det själv.Finns det någon firma att skicka till som är bra?

Mvh.Dixie.

Hej,

Du är inte ensam om att ha "lyckats" med att stoppa in två, eller t o m tre skivor i CD-spelare. Jag googlade och fann många trådar.

Många lyckas med pincett, smörknivar eller näbbtång. Eller delvis stoppa in en CD med dubbelhäftande tejp.

Här är en lista med några handfasta tips:

Länk

Lycka till!

/Lennart
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Hej Lennart och tack för länken!

Jag öppnade locket,som sitter med torxskruvar,och tryckte ut skivorna med en liten mejsel.

Problemet som kvarstår är att släden varken för in eller ut skivan.Den surrar och har sig men inget händer.

Det är tydligen två små kugghjul som skall driva släden?Eftersom jag tryckte på ejectknappen 100 gånger så kanske dom har slitits ner?Det kanske är plast och då är det väl kört?
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Köpte radio/cd multipanel ifrån bildelsbasen.Radio fungerar men inte cd.
Ringde och han sa att jag beställt fel.Det måste vara rätt artikelnummer.

Är det övre numret 65126935627-01 som måste stämma?Det är väl del av det typ fyra första som måste stämma eller?
Vet inte om jag förstår dig rätt nu, men det nummer som du skrivit, är BMW:s artikelnummer, där de fyra första siffrorna anger inom vilket huvudområde detaljen sitter.

Resterande sju är själva artikelnumret. Ibland kan en artikel, som här, få ett tillägg "-01". Det betyder att man gjort en mindre modifiering men det torde vara utan betydelse, när man letar efter en liknande. Det är alltså de sju sista som definierar artikeln. Sådana grejer, som radio och liknande, utvecklas i snabbare takt än många andra detaljer. Här får du en lista över hur den aktuella radion löpande ersatts av nyare modeller, för det mesta bakåtkompatibla, men det måste naturligtvis kollas från fall till fall (Exchangeable retrospectively resp non-exchangeable…)

Länk

/Lennart
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Jättetack för inf!

Provar att beställa efter de sju sista.
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Jag fick en multimediapanel med rätt nummer idag.Och den fungerar!!!

Tack för lärdomar!

God Jul med skön musik i fina bilar! /Dick.
Grattis! Skönt att det löste sig.

Och tack för din återkoppling! (Nu vågar du dig kanske på att dissekera den trasiga lite mer?)

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.