|
|
|
|---|---|
| Ska jag sälja bilen för 1000 kr? Eller ska jag rusta upp bilen. Den är väl i halvbra skick. Nu har den stått flera år så jag vet ej. Har den något värde? För till skroten tycker jag är onödigt eller? | |
|
Hej, trevlig bil men alla M62B44 drabbas av detta förr eller senare. Därför är det väldigt positivt om detta är gjort. Om det är värt det är tveksamt men det beror på skick och utrustning i övrigt. Delarna kostar ca 15k. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Den är ju värd mer än 1000 kr iaf. Tippar på att man kan få uppåt 10000 kr för den, om den säljs i delar, under förutsättning att den inte är upprostad och allmänt "slut". Jag skulle hålla koll på returbilen.se, då o då dyker det upp en 540i, o då får man skynda sig dit o plocka motorn (2000 kr). | |
| Har motorn rasat ? Eller är det bara kedjan som behöver bytas? | |
|
Kedjan har gått av vad jag förstår det som. Motorn sitter fast. Nu har bilen viss rost i dörrar. Fast den är ändå inte skrot som många e39:or ser ut, dvs mycket rost. Men denna har början på rost lite här och var faktiskt. Självfallet är det säkerligen bäst ekonomiskt att köpa en likvärdig vilket är ca 15 000 kr bedömer jag det som. |
|
|
Hej lånar tråden.Behöver hjälp att byta kamkjedja på min V8 den rasslar.tips om vettig pris i göteborgsområdet.ps har bytt spännare |
|
|
kolla med schmiedmann visserligen i kungsbacka men dom är duktiga Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.