AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.111

Vettig M5 på blocket ?

Tjo

ute efter något kul, någon som kan rekomendera en fin M5 kan vara E39/E60/F10

Har kollat blocket men där är mest dom svårsålda kvar o ruttnat.. :)

,vh
Alla dom fina har gått på export då kronan är svag, F10 finns otaliga av ute, bara välja och vraka men jag skulle inte råda köpa en M5 F10, har haft en själv, bilen saknar själ och är klumpig jämfört med föregående generationer.

Om du har råd så kolla på F90 M5 istället, den känns betydligt bättre i alla avseenden och klumpigheten är inte närvarande på samma sätt.
Rekomenderar competition förvånansvärd skillnad inte samma seghet o klumpighet
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
Japp Competition, om du hittar en....det finns bara 4 i Sverige, men alla små förbättringar gör en stor skillnad.

What is the Competition Package and what does it consist of?
The Competition Package for the F10 M5, known by the internal option code 7MA, was introduced beginning with July, 2013 production and consisted of the following features:
—Revised engine management with different boost mapping, yielding 15 additional horsepower (for a total of 575)
—Sport exhaust with black chrome tips
—Revised suspension tuning with shorter (by 10mm) and stiffer (by 20 percent) springs, stiffer damping rates (by 20 percent), stiffer front axle bushings and increased anti-roll bar stiffness (by 15 percent)
—Quicker steering rack (by 10 percent) with revised Servotronic software
—Retuned Active M Differential software
—Retuned M Dynamic Mode (MDM) for Dynamic Stability Control (DSC)
—20-inch cast alloy "Style 601M" alloy wheels, sized 9x20-inch (front) and 10x20-inch (rear)

Visa användare
202
Schrickm5
Länk

Den har massa utrustning och har en bra service bok. Jag nästan köpte den. Men jag såg en Competition och köpte den istället.

Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Schrickm5

Vore kul att se lite bilder på den nya bilen :)
Visa användare
202
Schrickm5
Hej PWtec
Jag har inte tagit någon bilder än, men det finns länken här nedan när bilen var lite nyare.....

Länk

Den är väl utrustade.
Hej Schrickm5. Jag läser att du funderar på att lacka om dina fälgar. Sälj dom till mej istället för jag har försökt få tag i dom i flera månader,annars blir jag tvungen att köpa nya. Det blir mera av win win Mvh/John
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Schrickm5

Ahh, det blev den vita. Härligt- stort grattis!
Tja, är ute efter facelift tycker att priskillnaden inte är jätte stor men lätt värt det, ett måste är utökat läderpaket och b&o gärna ljusinredning också, just kraven som gör att det blir extra svårt o hitta ett exemplar :/
Visa användare
202
Schrickm5
PWtec - tack !

Jcr - jag tänkte det innan jag såg dem i person, och jag tror att "they are beginning to grow on me"... Do you have the normal 343's?

tadde.46 - jag hade tur. Men det är min råd att köpa en LCI om du inte hitta en magnifik pre-LCI. B&O är inte så vanligt. Min HK låter väldigt bra.

Schrickm5
No i have the 601s original competition with winter tyres,so I’m hunt for the matte black 343s with summer tires
Schrickm5
Do you want to sell yours? How much? If you don’t wan’t to send them,i can pick them up
Visa användare
202
Schrickm5
Jcr - thats interesting, I love the design on the 601's.
...but the 343's look epic also.

For now, I will stick with the lighter forged wheels ;-)

IMG_1502.JPG 343s
Hej!

inga bra exemplar på blocket ?

tips tas emot tacksamt
Med vänlig hälsning

Den här är jag sugen på Länk men den där lottovinsten trillar ju aldrig in....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.