AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
723

Durrande ljud när man öppnar dörr 530 f11

Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Hej!

Har fått ett riktigt störande ljud ibland. Oftast när jag öppnar dörrar med bilen igång eller när jag slagit av den å tändningen är på. Durrar som fan från bakdelen av bilen tror jag. Som att de kan komma från kompressorn. Men både bälgar och kompressor är bytt för 1månad sen. Å den lät ingenting när den fyllde upp bälgarna, knappt att man ens kunde höra när kompressorn gick.

Satt dit en wabco kompressor och arnott-bälgar

Vad tror ni?
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Ljudet kommer från kompressorn. Den är ju i princip ny. Undra varför de har börjat leva om? Samt varför den börjar gå när man öppnar dörren ibland.
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
är det när du kört eller ska köra?
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Både och! Har hänt när jag kört en stund också, då borde den ju inte reglera nått.. Men hursom så ska den inte låta så jävla högt som den låter. Vibrerar nästan i golvet..

Har kommit så oregelbundet så kan inte riktigt säga när de oftast händer. Men de har även låtit medans jag kört nån gång.
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Får se om jag löst problemet. Tog lös plastkåpan över kompressorn. Såg att själva isoleringen i plastkåpan var lös å hade knölat sig i botten. Så jag drog upp den igen å fäste den med nån skruv för att den inte skulle lossna igen. Hade blivit kraftigt demonterad.

Så får hoppas att de bara är kompressorn som legat mot isoleringen å skapat en jävla vibration genom hela bilen, de lät iallafall som om de skulle kunna vara de.

Häktade på ett 4p 550 släp igår med 2 skotrar å de var då knäpptyst. Så de ser ljust ut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.