|
|
|
|---|---|
Hardbaronen |
Undrar om 535:ans motor passar i en 320?vad måste man byta sprut etc? |
|
Det finns en ganska bra förklaring hur man går tillväga med denna ombyggnad på Länk Du behöver ju nya motorfästen, samt även massera torpedväggen lite om du ska ha kvar slirfläkten. Annars så ska det väl inte vara så mycket mer problem direkt förutom att den inte kommer att gå igenom sbp. Mvh Stensth |
|
| det där med sbp är överskattat.. många av dom som jobbar där har inte en aning om hur det "ska" se ut i motorrumet på en e30 så gör man det bara seriöst så tror jag man går igenom ganska så smärt fritt.. | |
|
Jag tror många underskattar "sbp", tror de flesta besiktningsteknikerna vet mer än många tycks tro! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Jag har fått en känsla av att Jesperado är inblandad i SBP på något hörn, typ är anställd där :D Han kommer jämt med kritiska kommentarer till de som smutskastar SBP. Men det är klart att de som jobbar där gör det för att de gillar bilar. Å de ser dessutom en hel del bilar. Så varför skulle inte de ha ett minne som alla andra människor. JAg kommer alltid ihåg hur ett motorrum ser ut, kanske inte exakt, men ungefär. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Visst jobbar jag där, det är ingen hemlighet. Saklig kritik har jag inget emot, den bemöter jag gärna, men inlägg i stil med "besiktningsgubbar är alltid sura och dumma" tycker jag är infantilt. Både kunnandet och trevlighetsgraden varierar naturligtvis från tekniker till tekniker, så jag tycker inte man kan dra alla över en kam. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.