AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
454

750ial-E32, får man mer bil för pengarna?

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Måste bara skriva av mig lite angående 750 modellen av E32an. Det är så att jag hittade en diamansvart 750ial-1988 med beigt buffelläder och totalt fullutrustad. Har för mig den hade gått runt 20000mil och var i bra skick, ägaren begär 22000kr..verkar för bra för att vara sant.

Nu undrar jag om någon vet varför dessa vagnar är så extremt billiga, nyligen annonserades en likadan ut
fast en 89a med 27000mil på mätaren för 12000kr...nästa steg är att det är bara att komma och hämta bilen som man gör med skrotbilar..kanske rent av
får man betalt när man kommer. Det känns som om får man tag i ett vettigt "någorlunda" felfritt exemplar
för ca 20000kr som är fullutrustad kan man ju lika gärna ställa ut den på tomten och slänga i en tv och vips så har man ett finrum med en soffgrupp i buffelläder :-)

Allvarligt talat är det verkligen så mycket problem och dyra försäkringskostnader/drift att folk nästan måste ge bort dessa bilar? Det känns som ett kap att köpa en bruksvagn för billiga pengar sedan trafikförsäkrar man den bara och kör halvårsvis så
borde ju inte allt för mycket rasa eller resultera i dyra drift/ägande kostnader eller????
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det handlar om att ha tur. Pajjar något elektriskt i bilen så blir det i regel SVINDYRT! Så för att svara på din fråga: "Allvarligt talat är det verkligen så mycket problem och dyra försäkringskostnader/drift att folk nästan måste ge bort dessa bilar?"

- Ja, annars hade inte folk sålt så billigt. Marknaden styr priset, heter det ju.

Håller dock med dig om att det är ENORMT mycket bil för pengarna, om man lyckas komma över ett exemplar som inte klyddar/går sönder.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Nog måste man väl nära nog ha tillbaka pengarna genom att bara sälja buffeläder inredningen???, den kostade
faktiskt hela 58000kr som extrautrustning 1988.
Red Devil
buffelläder får du för 3,4000(max) på skroten, Hur många behöver du?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Red Devil: Skulle inte vilja handla på samma skrot som du: 34k låter dyrt :D
pe
65
peach
X5 40d -11
540iA Touring - 1999/11
Jag måste säga att du hittar inte en bil med bättre komfort än en e32a för de pengarna. En 735a är inte speciellt mycket billigare i drift, soppaskillnaden är marginell och de extra 100 hkr känns när man utnyttjar dem.
Jag har haft min 750 i snart tre år.. utöver servicen har jag inte lagt många kronor på den. Inte nödvändiga kronor då ;) Nyligen pajjade en av luftmängdsmästarna, det är det dyraste jag råkat ut för hittintills
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Hm det låter som om en 750 kan vara mest bil för pengarna..skulle verkligen vilja pröva den och se hur den pinnar på i de högre hastigheterna..det sägs ju att mellan 150-200km/h så är den snabbare än M5 3.6???
pe
65
peach
X5 40d -11
540iA Touring - 1999/11
Jag kan tilläga en stor nackdel, det gäller nog de flesta bilar. Min försäkring har ökat med 110 % på 2 år.. fick lappen igår. Det känns bäst att ringa och fråga hur de motiverar en så stor ökning

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ja det är bara att vägra att betala och byta bolag finns alltid de som är billigare, eller skaffa en smårisig bil som man bara trafikförsäkrar då man varken behöver bry sig om bilens fina skick eller de "billiga" pengar man gett för den..men det är ju en fråga om vad man är ute efter och de flesta BMW ägarna
är nog förhållandevis rädda om sina bilar och söker inte halvtaskiga exemplar (speciellt inte 750in som har en förmåga att suga pengar). Man borde undersöka varför BMW skall ha så satans dyra föräkringar...jag jämförde tillexempel med MB motsvarande 560 sel från samma årgång som 750 och den kostar på mig ca 8000kr mot 750 som går lös på dryga 12000kr helförsäkrad/år..detta motsvarar mer än 30% skillnad vilket är orimligt då dessutom 560in var dyrare som ny..så vad bygger premierna på..tilläggas bör att det var på Länsförsäkringar jag gjorde undersökningen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.