|
|
|
|---|---|
| Är inne på att byta bort min nuvarande BMW E61 520d -08 och börjar fundera på om jag ska återgå till antingen bensin sexa eller diesel. Saknar ljudet och känslan. Har kört par dieselsexor och dem både går och känns som en dröm. Lutar kanske ändå mer på diesel men vad tycker ni av erfarenhet. Vilken motor bör man satsa på den på 204, 245, 258 hk eller vad anser ni? Nuvarande bilen går uta problem och har bytt delar på den för 60k sen jag blev ägare för 4 år sedan. Men det är det där i sexan man saknar ni vet vad jag menar... | |
|
Ja det är nåt annat med en sexa, skulle säga att det är bra köpläge på dieslar nu. Sikta på en 530d -14 el nyare, då får du facelift och motorn (Euro 6 för den som tänker på det) räcker definitivt till. Har ingen erfarenhet av tex 535i men väl 530i från min förra E61:a, kanonmotor på alla sätt men den saknar ju kraften och känslan av att det "aldrig går tungt" som min nuvarande har. |
|
| Har funderat på en sådan med den motorn faktist 258hk går förbannat trevligt. Sen vet jag inte hur är det med milen på dem motoreroch växellådor, är dem känsliga för många mil tror ni? | |
| Generellt räknas BMW:s dieselsexor som väldigt driftsäkra, har inte hört nåt negativt om lådorna heller. Det som ibland dyker upp som problem är fördelningslådan på bilar med x-drive, dock tror jag inte det är ett problem som "alla" drabbas av. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.