|
|
|
|---|---|
| När jag låser (och larmar) med knappen på nyckeln (orginal med fjärrlås/larm) låser den överallt utom förardörren. Detta måste göras "manuellt". Hade samma problem i vintras, men det försvann efter en dag eller två. Nån som vet vad det beror på? | |
| Kan bara meddela att jag är lika intresserad av en lösning på problemet som du. Hoppas ett svar kommer snart ... | |
| Ringde BMW här i Jönköping och det är bara att byta motorn till centrallåset. Drygt 2000 sa han. Kollade även med Rinaldo (lokal BMW-stjärna) och han ville ha runt 1100 kr. | |
|
Tjena! Ni byter lätt motorn själva. Det är lite trångt, men med lite tålamod så. Motorn kostar en femhundring ungefär va? Robban |
|
| Jo det blir nog att försöka byta motorn själv. Ringde en skrot och de ville ha 750 kr för en motor från en 97:a. Hittade en motor från en 96:a för 350 kr. De har olika BMW-artikelnummer så den från 96:an kanske inte passar ? Båda har suttit i en 2-dr. | |
| Skrotar = ockrare. 750 spänn för en beg motor är ju inte klokt!!! | |
| jevlar va många som har samma problem... mitt har själv bättrat sig, så jag kör på!! | |
| Har hört av en BMW mek att vatten och fukt gärna tränger in i elmotorn har man tur kondenserar vattnet bort efter ett tag har man otur får man skaffa en ny motor till dörren. | |
| Ibland kan det räcka med att man tar isär och gör rent kontakter och dylikt. bmw verkstaden skall alltid byta, reparera vet dom inte vad det är för något. | |
|
På farsans e36 så låses dörrarna upp igen!! Det är inte så bra direkt. Det kan ta ett par timmar Så om man låser och "kollar" en stund så att det är ok, men när man kommer tillbaka så är den öppen. Fler som känner igen sig ?? Nos 325iM -89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.