AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
995

Komfortstol blir för varm

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Jag har fått känslan av att förarstolen i min bil med komfortstolar inte stänger av (via termostat). Hur jag än ställer in i iDrive blir dynan het och ryggen sval (men jag tror den värmer där också, men lagom). Vet någon var termostaten sitter för resp del? Spelar ingen roll om jag kör steg 3, 2 eller 1. Den beter sig som att jag körde 3 hela tiden för själva dynan.

Tips?
Visa användare
2.331
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Stäng av rövgrillen när det blir för varmt... ;)

Kollat felkoder?

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Termostaten sitter i sittdynan och måste bort det är tycärr mycket jobb och riskabel då man kan skada dom sköra värmeslingorna. Jag vet då jag har råkat ut för det.
Jag tycker oxå dom blir för varma även lägsta nivån.

Men det finns en lösning, med carly eller liknande kan du sänka tempen på olika nicåer.
Steg 3 ligger på ca 42c
steg 2 ca 39-40
steg 37-38

samtliga går att sänka ca 5-7 grader.

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Nej jag har inte kollat felkoder. Dynan längst fram tycks inte bli varm alls medan rumpdelen inte har någon gräns. Får göra det lite mer vetenskapligt i helgen men nuvarande lösning är som föreslogs ovan att stänga av :)

Får kolla hur man läser av felkoder... Har en blå dosa med bluetooth som jag kan koppla in i uttaget nere till vänster men ingen programvara. Får söka lite här. Troligen är det nog så att det kostar mer än det smakar i slutänden om det är så att termostaten är lika svår att nå som resten (vilket den ju borde vara).

Det konstiga var att det funkade tills det blev -15 ute. Då reagerade jag på hur den betedde sig och det kändes som att den lurades av att chassiet/golvet var väldigt kallt en bra stund.
La
720
Lasse Eklunda
530xDA Sedan -15
Z4M Coupe -07
523i LCI Sedan -07
Corvette Bigblock -72
Bara en tanke.. Kan det vara nån kontakt till lårstödet som glidit ur, så att resten av sitsen får all kräm?

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Du har troligtvis brott någonstans och när det är brott då slutar även funktionen med fördelning av värmen via I dive att fungera på ett korrekt sätt . Hände exakt samma sak för mig.
Läste om en som hade strul med sin stolvärme och så här såg det ut när han öppnade upp. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.